  • 1. Data: 2002-06-20 08:37:59
    Temat: 2 dni wolnego dla ojca po narodzeniu dziecka
    Od: "CafeNet EWA" <c...@p...onet.pl>

    mam pytanie czy przysluguje ojciu jakies wolne po narodzeniu dziecka i czy
    wymagane jest to tego posiadanie zwiazku malzenskiego z matka dziecka ?

  • 2. Data: 2002-06-20 09:06:33
    Temat: Re: 2 dni wolnego dla ojca po narodzeniu dziecka
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    CafeNet EWA napisał(a) w wiadomości: ...
    >mam pytanie czy przysluguje ojciu jakies wolne po narodzeniu dziecka i czy
    >wymagane jest to tego posiadanie zwiazku malzenskiego z matka dziecka ?

    Przysługuje dwa dni urlopu okoicznościowego. Musisz oczywiście potwierdzić
    przyczynę urlopu, przynosząc akt urodzenia dziecka. Nie jest wymagane
    posiadanie związku małżeńskiego z matką dziecka. Istotne jest czy figuruje
    się w akcie urodzenia dziecka jako ojciec.

    --
    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 3. Data: 2002-06-20 09:55:27
    Od: "CafeNet EWA" <c...@p...onet.pl>

    czy ten urlop przysluguje przed porodem czy po ?
    03.jasien.net...

  • 4. Data: 2002-06-20 10:07:40
    Od: "Alter Ego" <U...@w...pl>

    > czy ten urlop przysluguje przed porodem czy po ?

    Czy sądzisz, że dostaniesz akt urodzenia przed porodem?

  • 5. Data: 2002-06-20 10:11:54
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "CafeNet EWA" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:aes8ma$3fl$1@news.tpi.pl...
    > czy ten urlop przysluguje przed porodem czy po ?

    See topic.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 6. Data: 2002-06-20 10:17:51
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Alter Ego" <U...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy sądzisz, że dostaniesz akt urodzenia przed porodem?

    To juz oswiadczenie ojca nie wystarczy, zeby dostac urlop (oczywiscie po
    narodzeniu)?

    Karol

  • 7. Data: 2002-06-20 11:22:00
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    CafeNet EWA napisał(a) w wiadomości: ...
    >czy ten urlop przysluguje przed porodem czy po ?

    Po pierwsze: pisz _pod_ cytatem
    Po drugie: jeden z tych dni musi być dniem urodzenia dziecka. Zazwyczaj jest
    tak, że kobieta dostaje bóle, jedzie z mężem do szpitala i zaczyna się
    poród. Przyszły tatuś zostaje w szpitalu i nie idzie do pracy. Musi w ciągu
    2 dni powiadomić pracodawcę o swojej nieobecności i podać przyczynę (może
    być przez telefon). Dziecko rodzi się danego dnia, lekarz wystawia dokument,
    następny dzień facet siedzi jeszcze w szpitalu z żoną (lub pije z kumplami
    ;-)). Trzeciego dnia idzie do roboty i wypisuje wniosek urlopowy na te dwa
    dni (poprzednie), co by w kadrach był porządek. Potem leci do USC z
    dokumentem wystawionym przez lekarza i rejestruje dziecko. Dostaje akt
    urodzenia i z tym aktem idzie do pracodawcy. Musi to pokazać, aby
    potwierdzić, że urlop był okolicznościowy. I najważniejsze-dzień narodzin
    dziecka na dokumencie musi być jednym z tych 2 dni urlopu okolicznościowego.
    Nieistotne, czy to pierwszy czy drugi dzień. A poza tym to w temacie było
    dokładnie napisane przez ciebie "po urodzeniu dziecka", więc nie wiem, skąd
    to pytanie teraz??? ;-)

    --
    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 8. Data: 2002-06-20 11:24:36
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...

    > najważniejsze-dzień narodzin
    > dziecka na dokumencie musi być jednym z tych 2 dni urlopu
    okolicznościowego.

    Mozesz podac jakas podstawe prawna?

    A jezeli dziecko urodzi sie w dniu wolnym od pracy?

    Karol

  • 9. Data: 2002-06-20 11:37:04
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Karol napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w wiadomości
    003.jasien.net...

    >okolicznościowego.
    >
    >Mozesz podac jakas podstawe prawna?

    Kodeks pracy :-)

    >A jezeli dziecko urodzi sie w dniu wolnym od pracy?

    to wtedy 2 najbliższe dni. Troszkę się zagalopowałem w poprzednim poście
    pisząc, że jeden z tych dwóch dni musi być dniem urodzenia. Oczywiście
    powinien, ale nie musi. Ważne, aby ten urlop okolicznościowy był blisko dnia
    urodzenia. np. dziecko się urodziło w sobotę, urlop okolicznościowy bierzesz
    w poniedziałek i wtorek. Sorki za wprowadzenie w błąd, ja opisałem
    najczęstszą sytuację. Ale kopia aktu urodzenia dziecka musi być zostać
    załączona w kadrach do wniosku o urlop okolicznościowy.

    --

    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 10. Data: 2002-06-20 11:41:04
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...

    003.jasien.net...

    > Kodeks pracy :-)

    Tyle to i ja wiem :-)

> [...]
    dnia
    > urodzenia. np. dziecko się urodziło w sobotę, urlop okolicznościowy

    Moze i tak, ale IMHO z KP nie wynika taki obowiazek, ze "blisko dnia".

    No chyba, ze niedokladnie czytalem ten KP.

    Pozdrawiam,
    Karol