  • 1. Data: 2010-03-08 06:51:54
    Temat: 14 dni mineło i co dalej ?
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Na wstępie chce powiedzieć, że jestem laikiem więc za wszelkie niescisłości
    przepraszam.
    Oddałem laptopa do naprawy w ramach niezgodności towaru z umową w 22
    miesiącu od zakupu. Towar przez sklep sieci Avans (bo tak go kupiłem) został
    przyjęty. Po 14 dniach poszedłem do sklepu i pytam się co z moim laptopem bo
    mineło 14 dni. Powiedzieli mi że oni te 14 to oni liczą od chwili
    dostarczenia laptopa do ich serwisu a nie od chwili kiedy ja im go
    przyniosłem. Dowiedziałem się też, że lapop do serwisu poszedł dopiero ok 4
    dni po moim dostarczeniu go do sklepu. Zakłada, że przepisy prawa są
    ważniejsze niż jakieś ustalenia sklepowe.

    Pytam tylko ile oni mogą teraz go trzymać w naprawie ? Czy jest jakaś data ?

    Dodatkowo na laptopie była naklejka z certyfikatem Windowsa, kupionym osobno
    nie z laptopem. Jak w przypadku wymiany laptopa na nowy odzyskać tę naklejkę
    ? W końcu o moja własność za którą zapłaciłem.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-08 07:01:56
    Temat: Re: 14 dni mineło i co dalej ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mz wrote:
> [...]
    > przyjęty. Po 14 dniach poszedłem do sklepu i pytam się co z moim laptopem bo

    Ano nic. Reklamacja została uwzględniona.

> [...]
    > dni po moim dostarczeniu go do sklepu. Zakłada, że przepisy prawa są
    > ważniejsze niż jakieś ustalenia sklepowe.

    Nie. 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji od dnia dostarczenia do
    sprzedawcy a nie do serwisu sprzedawcy.

    > Pytam tylko ile oni mogą teraz go trzymać w naprawie ? Czy jest jakaś data ?

    Nie ma. 14 dni jest na udzielenie odpowiedzi na tak/nie.
    Narazie (poprzez brak odowiedzi) uznali reklamacje za zasadną.
    Naprawiac mogą tyle ile jest to niezbedne (czyjta: ile im sie bedzie
    chcialo).

    > Dodatkowo na laptopie była naklejka z certyfikatem Windowsa,

    OEM?

    kupionym osobno
    > nie z laptopem. Jak w przypadku wymiany laptopa na nowy odzyskać tę naklejkę
    > ? W końcu o moja własność za którą zapłaciłem.

    Windows OEM zgodnie z licencją po zainstalowaniu nie może zostać
    przeinstalowany na innym komputerze. Wiec jeśli komputer pujdzie sie
    bujac, to Windows też.
    Po to wlasnie ta naklejka, ktora nie dawala sie przekleic.

  • 3. Data: 2010-03-08 07:29:50
    Od: "mz" <l...@w...pl>

> [...]
    > bujac, to Windows też.
    > Po to wlasnie ta naklejka, ktora nie dawala sie przekleic.

    Tak wersja OEM ale nie zmienia to faktu, że jest to moja własność i tak z
    sentymentu ( w końcu to 1 legalny widnows był) chciałbym ją mieć. Nie chce
    jej instalować chce ją mieć. Taki kaprys.

    Poza tym, dla ciekawskich, numer mam spisany w domu mam też legalny nośnik
    i fakture.

  • 4. Data: 2010-03-08 07:43:53
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > bujac, to Windows też.
    > Po to wlasnie ta naklejka, ktora nie dawala sie przekleic.

    W przypadku naprawy gwarancyjnej komputera, można OEMa zainstalowac na
    nowym.
    Trzeba tylko kopie protokołu naprawy gwarancyjnej przesłać do M$ i
    telefonicznie uzyskać klucz do rejestracji.

    Przerabiałem kilkukrotnie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-03-08 07:44:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mz wrote:

    > Tak wersja OEM ale nie zmienia to faktu, że jest to moja własność i tak z
    > sentymentu ( w końcu to 1 legalny widnows był) chciałbym ją mieć. Nie chce
    > jej instalować chce ją mieć. Taki kaprys.

    1. Bylo odkleic przed odniesieniem do serwisu.
    2. Poszukaj w warunkach serwisu, zapisow, ze za rzeczy dodatkowe nie
    odpowiadaja, nie zwracaja lub podobnych.
    3. Jak juz to wycen swoje straty, moze ostatecznie sedzia w sadzie cie
    nie wysmieje i przyzna ci odszkodowanie w wysokosci 1 grosza.

    > Poza tym, dla ciekawskich, numer mam spisany w domu mam też legalny nośnik
    > i fakture.

    tyle, ze zgodnie z warunkami licencji instalacja na innym komputerze
    bedzie juz niezgodna z ta licencja.

  • 6. Data: 2010-03-08 08:02:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mz napisał(a):

    > Tak wersja OEM ale nie zmienia to faktu, że jest to moja własność i tak z
    > sentymentu ( w końcu to 1 legalny widnows był) chciałbym ją mieć. Nie chce
    > jej instalować chce ją mieć. Taki kaprys.

    Kupiłeś oprogramowanie od Microsoftu na właśność? Dziwne, że nie było
    żadnych newsów w portalach branżowych ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 7. Data: 2010-03-08 08:18:43
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    > tyle, ze zgodnie z warunkami licencji instalacja na innym komputerze
    > bedzie juz niezgodna z ta licencja.

    A czy ja napisałem, że chce go instalować ? Posiadam teraz Windowsa 7 i jest
    mi z tym dobrze. Chciałbym odzyskać poprostu moją własność.

  • 8. Data: 2010-03-08 10:56:36
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 01:01:56 -0600, witek napisał(a):

    > Ano nic. Reklamacja została uwzględniona.

    Zauważ że on powoływał się na art 8 "ustawy konsumenckiej" :)
    Nie napisał czego żądał: czy wymiany na nowy egzemplarz wolny od wad, czy
    na naprawę. Bo to on decyduje. Jednak po 22 miesiącach to na nim spoczywa
    dowiedzenie że wada istniała w chwili wydania rzeczy. Co innego gdyby to
    było do pół roku od zakupu.
    Nie wiemy też nic o formie w jakiej "oddał laptopa" :)
    Czy faktycznie posiada dowód oddania sprzętu w trybie art.8 czy po prostu
    ... oddał na gwarancję :)

    > Nie ma. 14 dni jest na udzielenie odpowiedzi na tak/nie.
    > Narazie (poprzez brak odowiedzi) uznali reklamacje za zasadną.

    Poczytaj posty Gotfryda w tych kwestiach :)
    I owszem, sprzedawca, a nawet serwis USTOSUNKOWAŁ się do roszczenia, ale
    informacja sobie leży w szufladzie :)

  • 9. Data: 2010-03-08 10:58:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > na naprawę. Bo to on decyduje. Jednak po 22 miesiącach to na nim spoczywa
    > dowiedzenie że wada istniała w chwili wydania rzeczy. Co innego gdyby to
    > było do pół roku od zakupu.

    Skoro reklamacja została uznana, to niczego nie musi już udowadniać.

    > Poczytaj posty Gotfryda w tych kwestiach :)
    > I owszem, sprzedawca, a nawet serwis USTOSUNKOWAŁ się do roszczenia, ale
    > informacja sobie leży w szufladzie :)

    A Ty może poczytaj pierwszy post - sprzedawca po 14 dniach
    oświadczył, że odpowiedzi jeszcze nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-03-08 10:58:38
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał:

> [...]
    > instalować chce ją mieć. Taki kaprys.
    >
    > Poza tym, dla ciekawskich, numer mam spisany w domu mam też legalny nośnik i

    No to masz przecież. Co chciałbyś jeszcze mieć?

    Krystian