  • 1. Data: 2003-05-12 00:19:19
    Temat: 10 dniowy termin zwrotu
    Od: "Zimny" <s...@p...com>

    Witam,
    Zlozylem zamowienie w ofercie "zostanmy razem" na nowy telefon. Dostarczony
    on bedzie kurierem. Zgodnie z ustawa mam 10 dni na odstapienie od umowy bez
    podania przyczyny. Czytalem regulamin umowy Idei oraz ustawe z 2000r nr22,
    poz 271, ktora to ustawa reguluje min. warunki zawiera umow poza lokalem.
    W zwiazku z tym mam kilka pytan i tak cytuje:
    "korzystając z oferty "Zostańmy Razem w Idei Meritum - NOWY TELEFON"
    podpisze Aneks do
    umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na czas określony 24 miesięcy
    liczonych od
    dnia złożenia zamówienia na pakiet promocyjny, a w przypadku złożenia
    zamówienia w czasie
    obowiązywania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej w
    promocji na czas
    określony, od daty upłynięcia zobowiązania do utrzymania aktywnego numeru
    abonenckiego wynikającego z dotychczasowej umowy."

    inny punkt:
    "Dostawa zamówionego pakietu nastąpi w terminie do 10 dni roboczych od
    chwili złożenia zamówienia, o ile nie zostanie podany inny termin
    realizacji, codziennie w dni robocze w godzinach 9.00 - 20.00 oraz w soboty
    9.00 - 15.00. W sytuacjach wyjątkowych niezależnych od Operatora i/ lub
    Spedytora, Operator zastrzega sobie prawo dostarczenia przesyłki w godzinach
    / dniach innych niż wskazane przez Abonenta w momencie składania
    zamówienia."
    Pytanie pierwsze:
    umowa ze mna zaczyna obowiazywac od dnia zlozenia zamowienia, jesli Idea
    dostarczy mi pakiet 10 dnia od chwili zlozenia zamowienia, a umowa liczona
    tez jest od tego dnia, to nie bedzie mi przyslugiwal okres 10 dni na zwrot
    telefonu, czy ja dobrze mysle??? ze czas nie plynie od dnia otrzymania
    towaru, a od zlozenia zamowienia na pakiet co jest rownoznaczne z
    przedluzeniem umowy na swiadczenie uslug? Wg mnie 10 dni na zwrot towaru,
    czyli telefonu oraz rezygnacje z uslug na okres 24 miesiecy powinno sie
    liczyc od dostarczenia telefonu, jak ta sprawa wyglada?

    pytanie nastepne:
    cytat z regulaminu Idei
    "Na podstawie Art.2 Ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów (...) (Dz. U. z 2000r. Nr.22 poz. 271), Abonentowi przysługuje
    prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży pakietu promocyjnego zawartej poza
    punktem sprzedaży sieci Idea w terminie dziesięciudni od jej zawarcia.
    Składając stosowne pisemne oświadczenie Abonent jest zobowiązany do zwrotu
    pakietu promocyjnego w nienaruszonym opakowaniu fabrycznym (telefon i, jeśli
    zostałzakupiony zestaw StartPOP - z niewykorzystanym limitem połączeń), nie
    noszącego widocznych znamion używania, wraz ze wszelkimi przypisanymi
    dokumentami, w tym gwarancją oraz dowodem zakupu w terminie 10 dni od daty
    odebrania przesyłki od przedstawiciela Spedytora na adres podany na druku
    dokumentu Odstąpienia od umowy sprzedaży zestawu promocyjnego w ofercie
    "Zostańmy Razem w Idei Meritum". Prawo to nie przysługuje Abonentom, którzy
    zawarli umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych w związku z prowadzoną
    działalnością gospodarczą."

    Jak rozumiec ostatnie zdanie o prowadzeniu DG? wiadomo przeciez ze Meritum
    jest tylko dla prowadzacych DG. Czy mam prawo do zwrotu jesli prowadze DG?
    ustawa nie wymienia w powodach nieprzyslugiwania tego prawa, prowadzacym DG.

    pytanie ostatnie:
    cytat z regulaminu oferty: (to samo co na poczatku)
[...]

    Regulamin mowi o 24 miesiecznym obowiazywaniu umowy, a ustawa troche
    inaczej to traktuje
    cytat ustawy:
    "Art. 8.2. Umowę zawartą na czas dłuższy niż rok poczytuje się po upływie
    tego terminu zazawartą na czas nieoznaczony."
    czy ten okres 24 miesieczny w tym przypadku nie ma racji bytu jako niezgodny
    z ustawa? kto ma racje i jak ja wyegzekwowac od Idei?

    Pozdrawiam
    Mobilte

    link do ustawy
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/fb4a682201d63e62c12568b8004a79ab/$FIL
    E/D20000271L.pdf

    link do regulaminu oferty:
    http://www.idea.pl/binaries/PL/Binary/16/17075.pdf

  • 2. Data: 2003-05-12 06:35:34
    Temat: Re: 10 dniowy termin zwrotu
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Zimny wrote:
> [...]
    > ustawa nie wymienia w powodach nieprzyslugiwania tego prawa, prowadzacym DG.

    Ustawa dotyczy konsumentów: osoby, które zawierają umowę z
    przedsiębiorcą w celu bezpośrednio niezwiązanym z działalnością
    gospodarczą. (art. 383§3 kc)
    Na resztę pytań chyba nie ma już co odpowiadać? ;)

    KG

  • 3. Data: 2003-05-12 08:27:28
    Od: "Zimny" <s...@p...com>

> [...]
    | gospodarczą. (art. 383§3 kc)
    | Na resztę pytań chyba nie ma już co odpowiadać? ;)

    Niestety dalej nie wiem czy dobrze rozumuje w tej sprawie :(

    Mobilte

  • 4. Data: 2003-05-12 13:36:12
    Od: "Zimny" <s...@p...com>

    | |

    | Niestety dalej nie wiem czy dobrze rozumuje w tej sprawie :(

    Niestety rozumiem juz o co chodzi, rano nie wlaczylem wszystkich receptorow
    ;)
    dziekuje
    Mobilte