  • Data: 2009-04-03 06:12:25
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 kwiecień 2009 23:05
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <49d528ae$1@news.home.net.pl>):

    > Wiesz, jak klient przylazlby do jego stacjonarnego sklepu to tez
    > musialby rozbebeszyc, a na zyczenie klienta uruchomic i zademonstrowac
    > jak dziala.

    No musiałby jak musiałby. Zależy od sprzedawcy i sposobu zapakowania... Jak
    będzie zalaminowane, to w większości sklepów jajco a nie sprawdzisz. Pół
    roku namawiałem okoliczny sklep komputerowy żeby pozwolił przetestować
    prezenter. Nawet dawałem 90% gwarancji, że go kupię...

    Poza tym, w sklepie na miejscu, jak otworzysz, przetestujesz i nie weźmiesz,
    to do następnych pokazów będzie ten egzemplarz. Albo być może następny
    klient zdecyduje się wziąć rozpakowane, bo ma możliwość pomacania. A jak
    taki rzutnik wróci rozbebeszony to wysłać następnemu ciężko, bo będzie się
    pienił, że dostał używane. A i sam rzutnik używany małe powodzenie będzie
    miał, nawet niewysyłkowo. Więc to prawo jest dość bez sensu, bo podnosi
    koszty działania sprzedawcy o ryzyko utraty kilku tysięcy.

    W ogóle prawo wysyłkowe jest do bani. Jak chcesz załatwić nielubianego
    sprzedawcę wystarczy skrzyknąć się z 20 kolegami, zamówić coś drogiego i
    takiego magicznego, najlepiej sprowadzanego przez sklep na zamówienie i
    odesłać w ciągu 10 dni... I sklep zbankrutuje. Wg mnie klient nie powinien
    mieć możliwości takich zwrotów. Zna parametry? Zna... Więc co... Albo
    reklamacja, że towar nie spełnia parametrów albo /dev/spaduwa

    --
    Tristan