  • Data: 2006-09-26 08:30:16
    Temat: Re: 1,4 promila na rowerze
    Od: "KRZYZAK" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > No i dlatego jestem za tym, żebyś utracił prawo do kierowania pojazdami
    > - jesteś pozbawiony wyobraźni. Rowerzysta "pod gazem" też stwarza
    > zagrożenie

    Trzezwy tez stwarza. Moze mu np. mucha wpasc do oka i nieszczescie
    gotowe!

    > - pomijając zagrożenie bezpośrednie (np. rozpędzony wjedzie w
    > kogoś)

    Jedyne takie przypadki jakie znam, dotyczyly trzezwych rowerzystow.

    Rowerzysta na gazie stanowi nieporownywalnie mniejsze zagrozenie niz
    wypity kierowca samochodu. Stosowanie takich samych sankcji przeczy
    zasadzie wspolmiernosci kary do winy. Brak gradacji jest ewidentnie
    szkodliwy.
    W cywilizowanych krajach rowerzystow albo nie sprawdza sie w ogole,
    albo maja prawie dwa razy wiekszy dopuszczalny prog.
    Ciekawe czy jest to przypadek, ze zadziej spotyka sie tam pijanych
    kierowcow samochodow?