  • 1. Data: 2003-02-20 12:00:33
    Temat: Radio internetowe
    Od: p...@s...pl

    Czy jest wymagana koncesja/zezwolenie na założenie radia
    internetowego??
    Chodzi o działalność w sieci radia akademickie z dziennikarskimi
    próbami studentów.
    Pozdrawiam,
    PIO

  • 2. Data: 2003-02-20 15:14:46
    Temat: Re: Radio internetowe
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    p...@s...pl pisze w

> [...]
    > internetowego??
    > Chodzi o działalność w sieci radia akademickie z dziennikarskimi
    Na radio internetowe oparte na np. na shoutcasie czy real media nie musisz
    miec zadnych papierow. To tak samo jakbys umieszczal jakies artykuly na
    stronie inna jest tylko forma prezentacji. Wiem, ze koncesje musisz miec na
    takie normalne radio FM czy tam UKF ja sie na tym nie znam. Zastanowilbym
    sie tylko nad tym czy jak bedziecie puszczac w tym radiu muzyke, bedzie to
    legalne. Podobnie jak z kasetami video. Nawet jezeli utwory nabyte masz
    legalnie to nie wiem czy mozesz je odtwarzac np. dla 100osob. Pytanie czy
    je w sten sposob udostepniasz? W koncu radio internetowe opiera sie na
    mediach strumieniowych a charakterystyka programow korzystajacych z tej
    technologi jest operowanie na strumieniu danych jak sam zapewne wiesz a nie
    na konkretnym pliku, czyli de facto user ma na swoim dysku muzyke, ta ktora
    pobral za posrednictwem Twojego radia ale nie jest ona przechowywana
    permanentnie tylko buforowana na czas odtworzenia, wiec de facto po
    zakonczeniu odluchu na dysku nie ma zadnych plikow ktore mogly by swiadczyc
    o nielegalnym posiadaniu utworu. Przepraszam, ze troche odbieglem od tematu
    ale zagadnienie legalnosci utworow i mediow strumieniowych zawsze mnie
    interesowalo.

    --
    huski
    h...@i...pl