  • 1. Data: 2003-02-20 11:36:55
    Temat: Pozew do NSA w sprawie odrzucenia zarzutu przez gmin
    Od: "Katarzyna Marszałek" <k...@r...com.pl>

    Witam serdecznie
    Proszę o pomoc w sformułowaniu argumentów, które powinnam napisać w pozwie
    do NSA.
    W skrócie sprawa wygląda następująco. Mam dom w górach wraz z kilkoma
    hektarami ziemi. Dwa lata temu pojawił się inwestor, który wykupił sporo
    ziemi rolniczej wraz z cennym złóżem. Wystąpił do gminy z wnioskiem o zmianę
    w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego aby móc uruchomić
    kopalnię i wygobywać kruszec. Plan został wyłożony i okazało się, że nasza
    ziemia znajduje się w terenie górniczym co oznacza, że w określonych
    godzinach w ciągu dnia nie mam prawa na niej przebywać. Dlaczego? Instnieje
    niebezpieczeństwo i ryzyko utraty zdrowia lub życia, np. spadające odłamki
    skalne. Ponadto teren górniczy został wyznaczony na podstawie rozrzutu
    tychże odłamków i wynosi 425 m. Niestety mój dom stoi zaledwie w odległości
    350 m. - co więc zrobiono? Przesunięto granicę i zakłada się strzelanie
    mniejszymi ładunkami. W praktyce nikt tego przestrzegać nie będzie. Zdaję
    sobie sprawę, że domniemywanie nie jest żadnym argumentem dla Sądu i
    potrzebuję konkretów. Ja chcę się powołać na konstytucyjne prawo własności,
    które chce mi się obebrać, na źle wyznaczony teren górniczy, który nie jest
    bezpieczny oraz na brak spójności ze Studium a zgodnie z Ustawą o planowaniu
    przestrzennym powinnie być z nim zgodny. Oczywiście złożyliśmy zarzut do
    gminy, który ona odrzuciła powołując się na dobro ogółu - czyli powstaną
    nowe miejsca pracy i jednostka się nie liczy. Sprawdziliśmy również
    inwestora - to niestety nikt wiarygodny tylko spekulant. Jeśli przychodzą
    Wam jescze jakieś argumenty do głowy proszę o pomoc. Sprawa pilna - za dwa
    tygodnie upływa termin składania pozwu. Pozdrawiam