  • 61. Data: 2018-03-25 15:00:44
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-18 o 09:59, Shrek pisze:

    > Bo to właśnie ten miernik mierzy.

    Ten miernik mierzy czas.

    > To da się przyjąć tylko i wyłacznie przy załozeniu że mierzysz ten sam
    > punkt. Co jest awykonalne bez układu śledzenia celu i stabilizacji.

    A odległość, to mierzysz do tego samego punktu?

  • 62. Data: 2018-03-25 20:41:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A odległość, to mierzysz do tego samego punktu?

    Jak chesz dokonać analizy serii pomiarów, to... z definicji tak.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-03-26 00:39:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-18 o 20:41, Shrek pisze:

    > Jak chesz dokonać analizy serii pomiarów, to... z definicji tak.

    Błądzisz okrutnie. Jeśli mierzę prędkość, to nie ma znaczenia z jakiej
    odległości. Problemem jest, bym tę prędkość dobrze mierzył. Ponieważ nie
    wiemy, jak to jest dobrze, więc trzeba stosować odpowiednie metody
    statystyczne. Przykładowo program,który zmierzy 10 prędkości, przyjmie
    najniższą ze zmierzonych i jeszcze odejmie od tego poprawkę wynikającą
    choćby z rozkładu tStudenta. Będziemy mieć pewność,ze z taką prędkością
    co najmniej jechał.

  • 64. Data: 2018-03-26 03:16:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Potrzebujemy - z punktu widzenia prawa - dowodu, ze jechał nie wolniej
    > niż. Naco sądowi dokładna prędkość? No i jak ją zmierzyć?

    Ten system ma mieć osadzenie w rzeczywistości, bo inaczej w którymś
    momencie nie bedzie przystawał do społeczno-gospodarczego przeznaczenia
    opartego o niego prawa lub nie będzie zgodne z zasadmi współżycia
    społecznego :)

> [...]
    > ogumienia. Ba, dla tego samego w miarę zużycia też są różne prędkości.
    >
    > GPS? Bawiłem się latami różnymi. Ty skręcasz albo hamujesz, a GPS jedzie
    > dalej, by po chwili dopiero skokowo zaskoczyć. Nie wiem, jak teraz, ale
    > w latach 80-tych do laboratoryjnych pomiarów, to używano tzw. 5-tego
    > koła. Wlekło się coś takiego obok samochodu i prędkość mierzyło. To
    > powiedzmy dawało w miarę dokładny pomiar. Mam pomysł na kilka rożnych
    > innych dokładnych, ale poco nam to? Wykroczeniem jest przekroczenie
    > prędkości, a nie jazda z określoną prędkością.

    Tak śledząc wymianę zdań w tym wątku, to być może zwyczajnie
    wystarczyłoby wykonanie serii pomiarów w bardzo krótkim czasie. 0.3s
    (300ms) to koszmarnie długi czas. Skoro urządzenie jest w stanie
    zmierzyć czas wynikający z odbicia wiązki z odległości np. 1km, co daje
    nam 0.003ms, to dlaczego by nie wysłać 20-100 impulsów odseparowanych o
    0.01ms czy nawet 0.1ms? Drgnięcie reki czy ruch pojazdu w takim zakresie
    czasowym nie spowoduje znaczącego błędu.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2018-03-26 03:21:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-26, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> [...]
    > 0.01ms czy nawet 0.1ms? Drgnięcie reki czy ruch pojazdu w takim zakresie
    > czasowym nie spowoduje znaczącego błędu.

    Auto-poprawka: z tym drgnieciem to oczywiście bzdura (czyli potrzebny by
    był układ wykrywający ruch urządzenia), natowmiast co sie oczywiście nie
    zmieni w sposob istotny to położenie pojazu (ryzyko trafienia w inny
    punkt).

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2018-03-26 06:53:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błądzisz okrutnie. Jeśli mierzę prędkość, to nie ma znaczenia z jakiej
    > odległości.

    Ale ma znaczenie do czego. Jak za każdym razem do czegoś innego to nie
    jest seria pomiarowa i nie nadaje się do analizy.

    To co proponujesz to gwałt na metodologii. Jeśli wiemy że pomiary są
    obarczone błędami grubymi i wynika to z metodologii a nie błędów
    pomiarowych, to wyniki wyrzuca się do smieci... No chyba że innego
    wyjścia nie mamy i coś musimy z nich wyciągnąć, bo innej metody nie ma -
    wtedy po pro prostu podchodzimy do nich z przymróżeniem oka.

    Shrek

  • 67. Data: 2018-03-26 06:59:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > 0.01ms czy nawet 0.1ms? Drgnięcie reki czy ruch pojazdu w takim zakresie
    > czasowym nie spowoduje znaczącego błędu.

    Jak się zastanowisdz to będziesz wiedział. Terortycznie im krótszy czas
    między pomiarami tym mniejszy błąd. Ale ponieważ potem dzielisz różnicę
    między pomiarami przez czas, to im krótszy tym bardziej te błędy
    wzmacniasz. Dlatego jest 0,3 a nie 1 milisekunda, bo wtedy to wogole
    zupelnie losowe wyniki by wychodziły. 0,3 jest po to, żeby błędy pomiaru
    "rozmyć" do "akceptowalnych" wartości - w końcu jak wyjdzie plus 30 to
    kto uwierzy, że jechał 50 a nie 80 - każdy tak mówi.

    Shrek

  • 68. Data: 2018-03-26 07:24:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak się zastanowisdz to będziesz wiedział. Terortycznie im krótszy czas
    > między pomiarami tym mniejszy błąd. Ale ponieważ potem dzielisz różnicę

    Wcale nie. Co to za teoria? Prawdę mówiąc, jak juz to wręcz przeciwnie
    bo zapewne zbliżymy się w którymś momencie to ograniczeń wynikających z
    metody pomiaru tego czasu, co zwykle oznacza większy błąd.

    > między pomiarami przez czas, to im krótszy tym bardziej te błędy
    > wzmacniasz. Dlatego jest 0,3 a nie 1 milisekunda, bo wtedy to wogole

    Jakie błędy?

    > zupelnie losowe wyniki by wychodziły. 0,3 jest po to, żeby błędy pomiaru
    > "rozmyć" do "akceptowalnych" wartości - w końcu jak wyjdzie plus 30 to
    > kto uwierzy, że jechał 50 a nie 80 - każdy tak mówi.

    To zalezy od metody i sprżetu, np. mocy pulsu lasera, czułości
    detektora, specyfiki detektora, szerokości pulsów lasera, a nie tak
    ogólnie od czasu pomariu.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2018-03-26 07:47:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wcale nie. Co to za teoria?

    Nawiększym błędem (o rząd wielości większym od innych) jest to, że nie
    mierzysz odległości od tego samego punktu. Wynika z drgania przyrządu
    oraz przemieszczania się obietu pomiarowego. Zmniejszając czas między
    pomiarami, powodujesz, że mierzysz punkty bliższe siebie, a więc błąd
    wynikający z różnicy między pomiarami jest mniejszy. Niestety zmniejsza
    się nawet w mniejkszym stopniu niż liniowo, więc zmniejszanie czasu
    pomiaru finalnie prowadziloby do jeszcze większego rozjeżdzania się wyników.

    > To zalezy od metody i sprżetu, np. mocy pulsu lasera, czułości
    > detektora, specyfiki detektora, szerokości pulsów lasera, a nie tak
    > ogólnie od czasu pomariu.

    Skupiasz się na błedzie pomiaru odległości - ten jest mały i zapewne pod
    kontrolą. Problem w tym, że musisz mierzyć dwa razy do tego samego
    punktu i tutaj jest... no słabo.

  • 70. Data: 2018-03-26 08:22:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nawiększym błędem (o rząd wielości większym od innych) jest to, że nie
    > mierzysz odległości od tego samego punktu. Wynika z drgania przyrządu
    > oraz przemieszczania się obietu pomiarowego. Zmniejszając czas między

    Przy tak krótkich czasach nie ma znaczenia przemieszczenie obiektu.
    Przemieszczenie przyrządu będzie zaś monitorowane co zapodałem w
    kolejnym poscie.

> [...]
    >
    > Skupiasz się na błedzie pomiaru odległości - ten jest mały i zapewne pod
    > kontrolą. Problem w tym, że musisz mierzyć dwa razy do tego samego

    E-e. Skupiam się na mierzonym obiekcie i jego ruchach, bo o ruchy
    przyrzadu zadba elektronika (odrzuci pomiar, lub wprowadzi porawkę).

    --
    Marcin