  • 1. Data: 2003-10-20 19:41:29
    Temat: ROR
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    Kumpel ma rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy. Stracił robotę i zostawił
    rachunek sam sobie. Potem dostał upomnienie i wypowiedzenie rachunku. Teraz
    wisi w banku 90 złotych i to są jakieś koszty upomnień i itp tylko 7 złotych
    był winien do momentu wypowiedzenia umowy przez bank.
    Poszliśmy do banku i mówimy, że chcemy zapłacić 7 złotych i zerwać umowę o
    ror.
    Na to w banku, że jak nie spłaci 90 zł to nie ma mowy o zerwaniu umowy.
    Czyli będzie płacił 7 zł miesięcznie za ROR, mimo, że nie chce. Czy to jest
    legalne?!

  • 2. Data: 2003-10-20 20:32:17
    Temat: Re: ROR
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Bob" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na to w banku, że jak nie spłaci 90 zł to nie ma mowy o zerwaniu umowy.
    > Czyli będzie płacił 7 zł miesięcznie za ROR, mimo, że nie chce. Czy to

    nie rozumiem. W chwili wypowiedzenia umowy przez bank mial 7 zl debetu, tak?
    I do chwili obecnej narosly mu odsetki do 90 zl, tak?

    Umowa rachunku bankowego rodzi zobowiazania po obu stronach. Kase trzeba
    zwrocic.

  • 3. Data: 2003-10-20 21:36:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Bo pewnie była kwota za prowadzenie rachunku. Kilkanaście złotych jest
    normą. Pewnie ze 30 zł za upomnienie. Razem mogło się te 90 zł zrobić za
    kilka miesięcy. Ale niestety nic się poradzić nie da. Trzeba było zamknąć
    rachunek.

  • 4. Data: 2003-10-21 07:11:45
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    > nie rozumiem. W chwili wypowiedzenia umowy przez bank mial 7 zl debetu,
    tak?
    > I do chwili obecnej narosly mu odsetki do 90 zl, tak?
    7 złotych był winien, przez zakończeniem pracy(brak wpływów), czyli jak
    wisiał 7 zł to wysłali upomnienie o te 7 złotych, potem drugie upomnienie (a
    każde upomnienie=20zł) i doliczają za praowadzenie ror-u (7zł/miesięcznie),
    którego nie ma, bo jest wypowiedziany przez bank!!
    Samo wysłanie upomnienia o 7 zł za 20 zł jest nienormalne. A teraz on płaci
    za prowadzenie rachunku, którego nie ma.
    A jak stracił robotę (co powiedział w banku)to jak z niego ściągną?

  • 5. Data: 2003-10-21 10:09:51
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    płaci
    > za prowadzenie rachunku, którego nie ma.
    > A jak stracił robotę (co powiedział w banku)to jak z niego ściągną?

    No to faktycznie jest cos nie tak...
    Ale ja mialem podobna sytuacje: Za zbiorcza informacje o saldzie na koniec
    miesiaca wysylana poczta nie placi sie nic. Przenioslem rachunek z innego
    miasta i okazawlo sie ze w srodku miesiaca przyszlo listem powiadomienia o
    zmianie salda - tyle ze policzyli sobie za nie 7 zl.... Zapytalem pani w
    okienku co by bylo gdyby saldo zmianilo sie 10 razy w ciagu miesiaca -
    odpowiedz: konto zostaloby obciazone suma 70 zl... za same powiadomienia...
    Oczywiscie naskoczylem na ta pania ze ja czegos takiego nie "zamawialem" ;-)
    i zadam anulowania tych 7 zl i na zeby mi sie to nie powtorzylo -
    poskutkowalo.

    Ale w waszej sytuacji - ciezka sprawa. Tej kwoty na pewno z sufitu nie
    wzieli. Sprawdzcie w regulaminie