  • 1. Data: 2009-09-21 22:16:56
    Temat: RE:Nieslowny klient, co dalej?( troche dlugie).
    Od: <b...@i...pl>

    >Kodeks cywilny, Art. 461:
    >§ 1. Zobowiązany do wydania cudzej rzeczy może ją zatrzymać aż do chwili
    zaspokojenia lub zabezpieczenia przysługujących mu roszczeń
    >o zwrot nakładów na rzecz oraz roszczeń o naprawienie szkody przez rzecz wyrządzonej
    (prawo zatrzymania).

    Tylko jak dlugo to trzymac.
    To jest duzy, drogi, kompletny silnik od WV Touarega 2,5 tdi
    Czesci dostepne tylko w serwisie wv.
    Pisze do niego ostatnie wezwanie o zaplate i odbior silnika, z naznaczeniem
    nieprzekraczalnego terminu oraz oswiadczenie,ze po tym terminie silnik pojdzie
    do sprzedazy, nawet za sume mojego roszczenia.
    A tak naprawde to tylko moja korespondencja do niego(ktorej nie odbiera),
    swiadczy o tym,ze ten silnik jest u mnie. Innych dokumentow brak.
    I dlatego tez sie mu dziwie, ze tego nie odbiera.
    W miejscu zamieszkania gosc bywa, sprawdzalem.

  • 2. Data: 2009-09-22 13:39:46
    Temat: Re: RE:Nieslowny klient, co dalej?( troche dlugie).
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 22-09-2009 o 00:16:56 <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > I dlatego tez sie mu dziwie, ze tego nie odbiera.
    > W miejscu zamieszkania gosc bywa, sprawdzalem.

    Jest jescze
    Art. 643. Zamawiający obowiązany jest odebrać dzieło, które przyjmujący
    zamówienie wydaje mu zgodnie ze swym zobowiązaniem.

    Czyli jezeli nie odbiera poleconych i wie o istniejacym zobowiazaniu to
    istnieje domniemanie porzucenia rzeczy.

    leon