  • 1. Data: 2003-04-14 12:17:10
    Temat: Pytanko o alimenty
    Od: "kuler32" <k...@w...pl>

    Witam wszystkich!
    Kolega prosił mnie żebym wystosował na grupie pytanie o alimenty co
    niniejszym czynię spełniając jego prośbę.
    Chodzi mianowicie o to kiedy można przestać płacić lub zmniejszyć wysokość
    świadczeń. Jego córka ma lat 20 parę i studiuje. Gość natomiast ma zasądzone
    alimenty w wysokości 30% swoich zarobków. Jak można sprawdzić czy latorośl
    podjęła jakąś pracę i co zrobić z płaceniem?

    Pozdrawiam wszystkich i dziekuję za informacje.

  • 2. Data: 2003-04-14 20:31:09
    Temat: Odp: Pytanko o alimenty
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik kuler32 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7e8rn$i$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Chodzi mianowicie o to kiedy można przestać płacić lub zmniejszyć wysokość
    > świadczeń. Jego córka ma lat 20 parę i studiuje.

    po uzyskaniu orzeczenia uchylającego obowiazek alimentacyjny ...w innym
    przypadku samowolnie nie można nic zrobić ...

    Gość natomiast ma zasądzone
    > alimenty w wysokości 30% swoich zarobków.

    to jeszcze nie tak źle ... mogłoby byc np. 50-60%

    Jak można sprawdzić czy latorośl
    > podjęła jakąś pracę i co zrobić z płaceniem?

    pracę czy ukonczyła edukacje? dzisiaj praca a praca to różnica podjecie
    jakies umowy zlecenia czy o dzieło raz na rok nie zwalnia i nie pozbawia
    obowiązku alimentacji ...moze złożyć pozew o uchylenie obowiązku
    alimentacyjnego wnosząc o dopuszczenie w sprawie dowodu na okoliczność
    nurtujących go pytan...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-04-15 12:38:51
    Temat: Re: Pytanko o alimenty
    Od: "news" <k...@4...pl>

    Ja mam pytanko teoretyczne, ale troche w innej kwestii:
    Po rozwodzie ustalono ze jedno dziecko pozostaje przy matce a drugie przy
    ojcu, natomiast obowiazek alimentacyjny ustalono na 400 pln dla kazdej ze
    stron z jednoczesnym ustaleniem ze obowiazki te znosza sie wzajemnie - i
    zadne z rodzicow fizycznie nie placi drugiemu.

    Jak powinna wyglada sytuacja, jesli jedno dziecko (bez orzeczen i
    postanowien sadu) postanawia zamieszkac z drugim z rodzicow (bez oporu z
    zanej strony) - czy bez rozpatrywania tego faktu w sadzie jeden rodzic
    powienien zaczac placic alimenty drugiemu i w jakiej wysokosci - 400 czy 800
    pln ? (na jedno czy na dwojke ?)
    z gory dzieki za info

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 4. Data: 2003-04-15 18:29:09
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news" <k...@4...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zanej strony) - czy bez rozpatrywania tego faktu w sadzie jeden rodzic
    > powienien zaczac placic alimenty drugiemu i w jakiej wysokosci - 400 czy
    W tej sytuacji 400, ponieważ taką kwotę od niego zasądzono na 1 dziecko.
    Alimenty na 2 dziecko zostały zasądzone od kogo innego, więc jego ta część
    wyroku nie dotyczy.
    Natomiast ten z rodziców, z którym zamieszkało 2 dziecko ma prawo wystąpić
    do sądu o zmianę dot. zasądzonych alimentów, z uwagi na zmianę okoliczności.
    Oczywiście wcale nie wiadomo, że sąd przydzieli takie same alimenty.
    Równie dobrze może uznać, że uwzględniając możliwości finansowe drugiego z
    rodziców, zasądzi po 300 albo po 500 zł na każde dziecko.

    Pozdrawiam,
    MArta