  • 1. Data: 2002-08-10 13:38:30
    Temat: Pytanie o spadek
    Od: "Michal Sulej" <m...@a...pl>

    Witam!
    Czy to prawda, ze w przypadku dziedziczenia ustawowego, przy braku
    testamentu, czesc spadku przechodzi na wlasnosc Skarbu Panstwa, mimo ze sa
    bezposredni spadkobiercy tj. malzonek i dzieci? Slyszalem opinie, ze Panstwo
    zabiera znaczna czesc spadku, nawet do 40% masy spadkowej i wydaje mi sie to
    troche niedorzeczne. Chyba odliczajac ewentualne koszty i wierzytelnosci, do
    podzialu pomiedzy spadkobiercow przypada calosc masy spadkowej? Moze te
    rzekome 40% to podatek od nabytego spadku?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    ms

  • 2. Data: 2002-08-10 15:39:46
    Temat: Re: Pytanie o spadek
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Bzdura.

  • 3. Data: 2002-08-10 23:10:45
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Sulej" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > testamentu, czesc spadku przechodzi na wlasnosc Skarbu Panstwa, mimo ze sa
    > bezposredni spadkobiercy tj. malzonek i dzieci?

    Nie, to absolutna bzdura.
    Skarb Panstwa dziedziczy dopiero, kiedy w ogole nie ma spadkobiercow.
    Żadnych.
    I wtedy bierze wszystko.
    Pozdrawiam,
    MArta