  • 1. Data: 2002-05-17 16:38:23
    Temat: Pytanie o spadek
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Proszę o poradę dotyczącą następującej sytuacji:
    - Mój teść ma "gospodarstwo rolne" o wartości ca 80000zł z czego około 60000zł
    stanowi dom (szacunkowa wartość pochodzi z umowy ubezpieczeniowej na w/w
    nieruchomości).
    - Teść jest współwłaścicielem tych nieruchomości (teściowa nie żyje).
    - Teść chce przepisać mnie i mojej żonie to gospodarstwo w całości.
    - Moja żona ma dwoje pełnoletniego rodzeństwa.

    Teraz pytania:
    - Jak w miarę bezboleśnie załatwić przepisanie tego majątku (do jakich urzędów
    musimy się udać, jakie wnioski sporządzić);
    - w jakich proporcjach będzie dziedziczony majątek;
    - jaką kwotę szacunkowo będziemy musieli przeznaczyć na ewentualną spłatę
    pozostałego rodzeństwa mojej żony (nie są pozytywnie nastawieni do pomysłu
    teścia i mogą robić problemy);
    -