  • 1. Data: 2009-05-25 11:30:12
    Temat: Pytanie o komornika
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam kilka (3) wygranych w sadzie spraw o spłate zadłużenia. Sa do tego
    klauzule wykonalności.
    Teraz pytania:
    - czy komornik podejmuje sie windykacji kazdej kwoty (230zł, 670 i 560),
    jeżeli tak, to jak "zachecic" komornika, żeby zaczal dzialac;
    - czy jest rejonizacja komorników (mam wyroki z dwoch sądów), czy moge
    wszystkie trzy sprawy oddac do jednego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-25 11:35:40
    Temat: Re: Pytanie o komornika
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baczek pisze:
> [...]
    > klauzule wykonalności.
    > Teraz pytania:
    > - czy komornik podejmuje sie windykacji kazdej kwoty (230zł, 670 i 560),

    Tak.

    > jeżeli tak, to jak "zachecic" komornika, żeby zaczal dzialac;

    Należy złożyć wniosek egzekucyjny i wskazać z jakiego majątku
    dłużnika ma być egzekwowane roszczenie.

    > - czy jest rejonizacja komorników (mam wyroki z dwoch sądów), czy moge
    > wszystkie trzy sprawy oddac do jednego?

    Możesz wybrać dowolnego komornika na terenie Polski. Są jednak wyjątki:

    1. Z egzekucji z nieruchomości musisz wybrać komornika z rewiru - czyli
    działającego przy sądzie rejonowym, gdzie dłużnik ma miejsce
    zamieszkania. Często przy danym sądzie rejonowym działa kilku komorników
    - wówczas każdy jest "w rewirze" i możesz w nich wybierać dowolnie.

    2. Jeśli komornik będzie działał poza rewirem, dłużnik nie zapłaci
    związanych z tym większych kosztów - np. koszty dojazdu. W praktyce
    zatem jeśli wybierasz komornika spoza rewiru, to dawaj mu działania
    takie, które może wykonać zza biurka (czyli polegające na wysyłaniu
    odpowiednich zajęć pocztą)

    3. Jak komornik ma zaległości (określone w ustawie o komornikach...)
    może odmówić wszczęcia postępowania poza jego rewirem.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-05-25 12:02:47
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Tak.

    > Należy złożyć wniosek egzekucyjny i wskazać z jakiego majątku dłużnika
    > ma być egzekwowane roszczenie.

    A jeżeli nie mam pojecia co można "zabrać"?
    Wiem, ze ma samochód i dom. Ale niby komornik zlicytuje samochod dla 200zł ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-05-25 12:05:25
    Od: "K.M." <D...@O...PL>

    Baczek pisze:

    > A jeżeli nie mam pojecia co można "zabrać"?
    > Wiem, ze ma samochód i dom. Ale niby komornik zlicytuje samochod dla 200zł ?
    >
    > Pozdrawiam

    3 sprawy tj. 1460zł + koszty egzekucyjne itp. może zlicytować jak
    najbardziej

  • 5. Data: 2009-05-25 12:09:03
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K.M." <D...@O...PL> napisał w wiadomości

    > 3 sprawy tj. 1460zł + koszty egzekucyjne itp. może zlicytować jak
    > najbardziej

    3 sprawy - 3 rózne osoby
    W jednym przypdaku (tym za 230zł) wiem jedynie , że ma samochod.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-05-25 12:13:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baczek pisze:
    > Użytkownik "K.M." <D...@O...PL> napisał w wiadomości

    > 3 sprawy - 3 rózne osoby
    > W jednym przypdaku (tym za 230zł) wiem jedynie , że ma samochod.
    > Pozdrawiam

    Niech komornik zajmie samochód i w międzyczasie wyśle zapytanie do
    ZUS o miejsce pracy dłużnika (płatne około 40zł). Jak się coś ustali, to
    będzie się egzekwować z pensji, a jeśli nie, to z samochodu. A w
    praktyce pewnie dłużnik sam spłaci.

    A co do samochodu to nie jest to takie proste - będziesz potrafił
    wskazać komornikowi gdzie samochód jest garażowany? :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-05-25 12:24:15
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A co do samochodu to nie jest to takie proste - będziesz potrafił
    > wskazać komornikowi gdzie samochód jest garażowany? :)

    Cos widze, ze to iz mam wyrok, to jeszcze gloga droga do odzyskania
    pieniedzy :(
    A jak koles w tej chwili bezrobotny to musze do komornika co jakis czas
    dawac znac, zeby cos tam sprawdzil (ZUS, US)
    i za kazdym razem placic?
    Po jakim czasie komornik odpusci (przedawnienie) sciaganie pieniedzy ?

  • 8. Data: 2009-05-25 12:29:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baczek pisze:

    > Cos widze, ze to iz mam wyrok, to jeszcze gloga droga do odzyskania
    > pieniedzy :(

    Tak bywa, samo się nie zrobi. Wygrać sprawę to nic, wyegzekwować - to
    niekiedy sztuka.

    > A jak koles w tej chwili bezrobotny to musze do komornika co jakis czas
    > dawac znac, zeby cos tam sprawdzil (ZUS, US)

    Tak, albo z innego źródła majątku egzekwować.

    > i za kazdym razem placic?

    Tak.

    > Po jakim czasie komornik odpusci (przedawnienie) sciaganie pieniedzy ?

    Odpuści jak wykona czynności zawnioskowane przez wierzyciela i nie
    odzyska pieniędzy. Wtedy wystosuje do wierzyciela pismo z "wysłuchaniem"
    i jeśli nie wskażesz mu nowych źródeł majątku, to egzekucję umorzy. Po
    jakimś czasie można egzekucję wszcząć na nowo, jeśli będzie nadzieja na
    wyegzekwowanie należności (zresztą nadzieja nie jest konieczna).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-05-25 12:30:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baczek pisze:

    > Po jakim czasie komornik odpusci (przedawnienie) sciaganie pieniedzy ?

    Natomiast jeśli chodzi o przedawnienie, to póki sprawa jest u
    komornika, nie przedawni się. Po umorzeniu egzekucji termin
    przedawnienia wynosi 10 lat, z tym że wszczęcie (i późniejsze umorzenie
    egzekucji) przerywa bieg przedawnienia, a po przerwie 10-letni termin
    biegnie na nowo. Odpowiednio zatem wszczynając i umarzając egzekucję
    można ścigać dłużnika do końca życia, a potem jego spadkobierców, jeśli są.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-05-25 14:30:12
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > biegnie na nowo. Odpowiednio zatem wszczynając i umarzając egzekucję
    > można ścigać dłużnika do końca życia, a potem jego spadkobierców, jeśli są.

    ...Chyba, że wierzyciel w ciągu roku nie dokona czynności potrzebnej do
    dalszego prowadzenia postępowania lub nie zażąda podjęcia zawieszonego
    postępowania i egzekucja umorzy się z mocy samego prawa. W takiej
    sytuacji - pomimo wniosku o wszczęcie egzekucji - bieg terminu
    przedawnienia nie zostanie przerwany. Tak więc okres pomiędzy złożeniem
    wniosku o wszczęcie egzekucji a jej umorzeniem będzie "wliczony" do
    terminu przedawnienia.