    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o komornika
    Date: Mon, 25 May 2009 13:35:40 +0200

    Baczek pisze:
    > Witam
    > Mam kilka (3) wygranych w sadzie spraw o spłate zadłużenia. Sa do tego
    > klauzule wykonalności.
    > Teraz pytania:
    > - czy komornik podejmuje sie windykacji kazdej kwoty (230zł, 670 i 560),

    Tak.

    > jeżeli tak, to jak "zachecic" komornika, żeby zaczal dzialac;

    Należy złożyć wniosek egzekucyjny i wskazać z jakiego majątku
    dłużnika ma być egzekwowane roszczenie.

    > - czy jest rejonizacja komorników (mam wyroki z dwoch sądów), czy moge
    > wszystkie trzy sprawy oddac do jednego?

    Możesz wybrać dowolnego komornika na terenie Polski. Są jednak wyjątki:

    1. Z egzekucji z nieruchomości musisz wybrać komornika z rewiru - czyli
    działającego przy sądzie rejonowym, gdzie dłużnik ma miejsce
    zamieszkania. Często przy danym sądzie rejonowym działa kilku komorników
    - wówczas każdy jest "w rewirze" i możesz w nich wybierać dowolnie.

    2. Jeśli komornik będzie działał poza rewirem, dłużnik nie zapłaci
    związanych z tym większych kosztów - np. koszty dojazdu. W praktyce
    zatem jeśli wybierasz komornika spoza rewiru, to dawaj mu działania
    takie, które może wykonać zza biurka (czyli polegające na wysyłaniu
    odpowiednich zajęć pocztą)

    3. Jak komornik ma zaległości (określone w ustawie o komornikach...)
    może odmówić wszczęcia postępowania poza jego rewirem.

    --
    Liwiusz