  • 1. Data: 2002-02-25 15:47:41
    Temat: Pytanie do Gwidona : czy obligatoryjne Normy Polskie sa aktami normatywnymi >?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Pytanie do Gwidona :
    czy obligatoryjne Normy Polskie sa aktami normatywnymi ?

    Poniewaz unikasz podsumowania dyskusji i odpowiedzenia na to pytanie
    jakkolwiek wczesniej zasugerowales ze PN nie sa aktami normatywnymi
    to niniejszym po raz 3-ci wywoluje cie do tablicy
    i oczekuje merytorycznej odpowiedzi na to pytanie,
    ktore mnie rowniez interesuje.

    Jacek

  • 2. Data: 2002-02-25 16:05:25
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    > to niniejszym po raz 3-ci wywoluje cie do tablicy
    > i oczekuje merytorycznej odpowiedzi na to pytanie,

    Pozwolę sobie się wtrącić i wskazać na treść art. 19 ustawy o normalizacji.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-25 16:47:55
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    KRZEM wrote:

    > Pozwolę sobie się wtrącić i wskazać na treść art. 19 ustawy o normalizacji.

    Dziekuje, ale przedstawilem juz wczesniej definicje aktu normatywnego, z
    ktorych wynika, ze normy moga byc aktami normatywnymi
    a dzieje sie to dokladnie z chwila opisana w cytowanym art. 19

    Czyli z chwila uzyskania przez norme statusu obligatoryjnego staje sie
    ona aktem normatywnym, a jako taki traci ochrone praw autorskich.

    Czy zatem autorzy norm, ktore uzyskaly status obligatoryjnych a tym
    samym status aktu normatywnego, a zatem utracily ochrone praw
    autorskich, moga sie ubiegac o odszkodowanie za utrate spodziewanych
    zyskow z tytulu honorariow autorskich i sprzedazy praw autorskich ?

    Takie rozwiazanie wydaje sie uzasadnione biorac pod uwage sposob
    finansowania procedury projektowania i wdrazania norm.

    Projekt normy opracowuje i zglasza osoba fizyczna, zespol lub komitet
    wspolpracujacy z organizacja normalizacji.

    Trudno znalezc uzasadnienie aby norma ktora uzyska status obligatoryjnej
    a zatem aktu normatywnego, zapewniala jej autorom gorszy status
    materialny i zrodla finansowania, niz normy deklaratywnej.

    Czyli dla jasnosci konstytucyjnej aktow prawnych.
    Akt normatywny powolujacy sie na lub odwolujacy sie do innego zrodla,
    ceduje na to zrodlo status aktu normatywnego.

    Bez powyzszego zapisu moze sie pojawic struktura skladajaca sie z aktow
    prawnych, ktore sa aktami normatywnymi odwolujacymi sie do innych zrodel
    chronionych prawem autorskim, nie bedacych aktami normatywnymi, a
    autorzy tych zrodel moga nie wyrazic zgody na do dostep do tych zrodel
    chronionych prawami autorskimi , w wyniku czego te akty prawne stana sie
    prawnie nieskuteczne.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-02-25 22:49:34
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Niektórzy naprawdę utrudniają sobie życie....
    \Cudny

  • 5. Data: 2002-02-26 00:25:15
    Od: killer_of_expierd <k...@a...com>

    On Mon, 25 Feb 2002 17:47:55 +0100, Jacek <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    dla przypomnienia:

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&selm=3bb43f1d%
    241%40newspilot.put.poznan.pl

    "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    Imie i nazwisko: Dariusz Slawiec
    Telefon: +48 32 266 xx x8
    Adres: 41-200 Sosnowiec, ul. Koscielna 4x, m.x
    Pseudonimy: Expert, Dariusz, Jacek, Pastor, DariusJ, etc
    Urodzony: szacunkowo kolo 1965-70 lub nieco wczesniej
    Zamieszkanie: Katowice,mieszka z matka lub babcia (?)
    Wyksztalcenie: prawdopodobnie studia na Politechnice lub
    Uniwersytecie Slaskim
    Zawod: nie ma stalej pracy, dorywcze
    interesy,tlumaczenia z niemieckiego?
    (tzw ofiara transformacji po 1989 )
    Znak rozpoznawczy: jaka sie i kuleje. Masturbuje sie w kazdej wolnej
    chwili, wykazuje pociag do
    latajacych czajnikow z granitu,
    nieletnich i owiec.
    Znak rozpoznawczy (newsgroup): nadaje z hosta NNTP
    pd57.katowice.sdi.tpnet.pl
    Znane schorzenia: z wzgledu na prawie codzienny samogwalt
    intelektualny cierpi na zanik szpiku
    kostnego.

    kill the expierd a scierwo na zer sepow rzucic !

  • 6. Data: 2002-02-26 07:21:51
    Od: "Bartosz Rakowski" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Jacek

    Nie jestes potomkiem niejakiego pinopy?

  • 7. Data: 2002-02-26 13:54:13
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Nazwisko znajome.
    Nie jestes potomkiem ?

  • 8. Data: 2002-02-28 10:14:23
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "killer_of_expierd" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    >ciach

    Dopoki pisze z sensem i nie rzuca miesem moglbys sie powstrzymac ze swoim
    postem.Jest to niesmaczne i wkurzajace.Spojrz na to oczyma kogos nowego
    ktory dopiero co wszedl na grupe.Twoj post jest bez sensu.

    Leszek

  • 9. Data: 2002-02-28 12:17:20
    Od: "killer_of_the_expert" <k...@a...com>

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> wrote

> [...]
    > postem.Jest to niesmaczne i wkurzajace.Spojrz na to oczyma kogos nowego
    > ktory dopiero co wszedl na grupe.Twoj post jest bez sensu.

    Expierda trzeba rozpatrywac w kontekscie calego
    usnetu, a nie tylko jednej grupy...

    Ze zrozumialych wzgledow na takie spojerzenie nie stac
    zadnego newbie-lamera, ktory przed chwila wpadl na
    grupe i uzala sie na "nieludzkim" traktowaniem expierda.

    Ale troche wysilku, troche szperania w google i obraz pochlasta,
    ktory ma za duzo czasu, przerost ego, kilka zboczen i wiele
    innych zalet nabiera ostrosci.

    Cieszy mnie bardzo, ze wiedziony spoleczna
    nauka kosciola, probojesz bronic tego wirtualnego
    degenerata. (Blogoslawieni cisi...)

    Pozwolisz jednak, iz ja bede dalej reprezentowal
    stanowisko skrajnego darwinizmu...

    kote

  • 10. Data: 2002-02-28 18:52:42
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Ale czy zaslepiony nienawiscia nie stajesz sie podobny do niego?

    Leszek