  • 1. Data: 2002-02-25 18:05:22
    Temat: platnosc za uslugi
    Od: "Rafi" <i...@p...com>

    Witam,
    Zwracam się z prośba o udzielenie pomocy w kewesti płatnosci za uslugi.
    Operator telefoniczny, u ktorego posiadam telefon, perzez pol roku nie
    naliczal oplaty abonamentowej z tylulu korzystania przeze mnie z telefonu.
    Minelo pol roku, w kolejnej miesiecznej fakturze otrzymalem wszystkie 6
    abonamentow, w umowie, jaka podpisalem z ow operatorem jest wyrazna wzmianka
    o miesiecznym rozliczaniu naleznosci, zastanawiam sie, czy w ow przypadku
    nie zostalo naruszone prawo.

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc w rozwiklaniu ow zawilosci
    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2002-02-25 18:20:23
    Temat: Re: platnosc za uslugi
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Feb 2002, Rafi wrote:

    > abonamentow, w umowie, jaka podpisalem z ow operatorem jest wyrazna wzmianka
    > o miesiecznym rozliczaniu naleznosci, zastanawiam sie, czy w ow przypadku
    > nie zostalo naruszone prawo.

    Niby w jaki sposób? Wierzyciel nie ma obowiązku wzywania dłużnika do
    spełnienia świadczenia okresowego w regularnych odstępach czasu. Wpływa to
    jedynie na to że (w braku odmiennych postanowień umowy) nie ma
    wymagalności i skonkretyzowania świadczenia (bez rachunku nie wiadomo ile
    zapłacić).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-26 07:33:42
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > jedynie na to że (w braku odmiennych postanowień umowy) nie ma
    > wymagalności i skonkretyzowania świadczenia (bez rachunku nie wiadomo ile

    Dokładnie tak, jak napisał Gwidon,
    naruszenie prwa ewentualnie nasttąpiłoby, bdyby operator zażądał teraz odsetek
    ustawowych za opóźnienie w płatnosciach za rozmowy przeprowadzone w poprzednich
    6 miesiącach.

    pzdr

    marek