  • 1. Data: 2002-02-25 14:17:19
    Temat: walka i uszkodzenie ciala
    Od: "Marcin" <M...@w...edu.pl>

    hej!
    mam pytanie :
    czy jesli umuwie sie z kims na walke wrecz i w trakcie cos mu sie stanie np
    .zlamie sie reka
    , a on wczesniej mi podpisze papier ze sie godzi na walke w ktorej moze cos
    mu sie stac ,
    to czy po wszystkim on moze mnie oskarzyc przed sadem ?

    przykladowo umawiam sie ze chcemy rostrzygnac czy np. karate jest lepsze
    czy judo

    , walczymy bez zadnych regul obowiazujacych w polskich zwiazkach sportowych
    typu : karate czy innych .

    No to jak jest mozliwa sprawa w sadzie czy nie ?
    Marcin

  • 2. Data: 2002-02-25 14:29:19
    Temat: Re: walka i uszkodzenie ciala
    Od: "Kubusia" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    sportowych
    > typu : karate czy innych .
    >
    > No to jak jest mozliwa sprawa w sadzie czy nie ?

    A czy nie można tego inaczej załatwić?;)

    Pozdrawiam
    Kubusia

  • 3. Data: 2002-02-25 15:07:48
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Feb 2002, Marcin wrote:

> [...]
    > mu sie stac ,
    > to czy po wszystkim on moze mnie oskarzyc przed sadem ?

    Może, ponieważ polskie prawo karne nie zna przesłanki eskulpacyjnej w
    postaci czyjeś zgody na dokonanie przestępstwa na jego osobie. Wynika to z
    faktu że karalna jest eutanazja oraz pomoc w samobójstwie.

    Wątpliwa jest także kwestia czy zgoda poszkodowanego wyłącza naruszenie
    dóbr osobistych.

    > przykladowo umawiam sie ze chcemy rostrzygnac czy np. karate jest lepsze
    > czy judo

    To zależy kto kogo pierwszy złapie ;)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-02-25 16:11:53
    Od: "Marcin" <M...@w...edu.pl>

    > Może, ponieważ polskie prawo karne nie zna przesłanki eskulpacyjnej w
    > postaci czyjeś zgody na dokonanie przestępstwa na jego osobie. Wynika to z
    > faktu że karalna jest eutanazja oraz pomoc w samobójstwie.

    nie wiem co to jest ta przeslanka , ale i tak dzieki

  • 5. Data: 2002-02-25 16:15:08
    Od: "Marcin" <M...@w...edu.pl>

    > sportowych

    > A czy nie można tego inaczej załatwić?;)

    Oczywiscie ze nie , to nie akademicka dyskusja , tylko konkretne dzialanie

    rzecz trzeba zalatwic ze sie tak wyraze namacalnie

    Marcin

  • 6. Data: 2002-02-25 16:44:48
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Feb 2002, Marcin wrote:

    > nie wiem co to jest ta przeslanka , ale i tak dzieki

    ekskulpacyjna = wyłączająca winę

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)