  • 1. Data: 2002-02-25 12:31:49
    Temat: ZUS, zwolnienie lekarsie i pracodawca
    Od: "Kinga" <k...@d...pl>

    Czesc,

    od dluzszego czasu jestem na zwolnieniu lekarskim. ZUS wymaga, aby do
    kazdego zwolnienia bylo dolaczone poswiadczenie zatrudnienia przez
    pracodawce. Pracodawca swiadomie odmawia mi wystawienia takiego
    poswiadczenia wiec wysylam "gole" zwolnienia do ZUSu.
    Efekt jest taki, ze nie dostaje zasilku, ktory powinien mi wyplacac ZUS,
    pracodawca ma to gdzies, a ja nie wiem co robic.

    Pytania:
    - co zrobic w takiej sytuacji ?
    - na jakiej podstawie ZUS wymaga takiego poswiadczenia, zeby wyplacac mi
    zasilek (pracodawca nie moze mnie zwolnic w trakcie zwolnien lekarskich) ?

    Jeszcze jedno - pracodawca nie odbiera poczty dlatego wysylam zwolnienia
    bezposrednio do ZUSu, inaczej gdzies by zniknely.

    Poradzcie cos, proba rozmow z pracodawca nie powiodla sie.

    Pozdrawiam

    Kinga