eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie. Zalanie mieszkania nieubezpieczonego z winy innej osoby › Pytanie. Zalanie mieszkania nieubezpieczonego z winy innej osoby
    From: "szlovak" <B...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie. Zalanie mieszkania nieubezpieczonego z winy innej osoby
    Date: Wed, 12 Jan 2005 19:02:21 +0000 (UTC)

    Witam

    Sprawa wygląda tak:

    Moje mieszkanie jest nieubezpieczone (stare budownictwo), zostało zalane z
    drugiej posesji , z lokalu tamtego wyprowadzili się lokatorzy i w wyniku nie
    zakręcenia (prawdopodobnie) wody po dwóch tygodniach nakapało i mam plamę na
    ścianie.

    Teraz nie wiem do kogo z pretensjami, kto odpowiada za szkody? Administrator
    mojej posesji jest ubezpieczony ale to nie jego sprawa za bardzo. Jak postąpić
    tzn.:
    -co złożyć (co i jak ma to wyglądać)?
    -kto odpowiada prawnie (kolejno właściciel, administrator czy może
    administrator mojej posesji)?

    Posesja z której nastąpiło zalanie jest ubezpieczona. Będę szedł na ugodę tzn.
    najprościej, żeby było pomalowane mieszkanie przez administratora drugiej
    posesji, jednakże muszę mieć jakieś argumenty bo troche to już opornie idzie.
    Proszę o pomoc.pzdr