  • 11. Data: 2005-01-01 22:23:00
    Temat: Re: [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc?
    Od: "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl>

    > Aha, jak kupię ten garaż wraz z wszystkim co się tam znajduje i będę miał
    na
    > to potwierdzenie notariusza. To mam szukać właścicieli każdej śrubki,
    > klucza, itp. jaka się w nim znajduje, bo jeżeli okarze się że jest tam
    jakaś
    > "obca" śrubka to JA będę miał przegraną sprawę w sądzie (a nie ten co
    > sprzedał). Ciekawe.

    A jak kupisz kradziony samochód to jesteś jego właścicielem?

    A co do rzeczy ma ten co sprzedał?

    Sprawa kabli: poprowadzone są po klatkach schodowych nie tylko w
    mieszkaniach. Nawet jeśli udowodnisz, że to co w mieszkaniu
    jest twoje to co z reszta kabla który jest poza, a także urządzenia
    dostępowe?

    Twórca wątku sam wskazał, że to firma N kładła kable
    więc jeśli nie zapłacono jej za nie to kable są ich.
    Kable i wszystkie urządzenia. Nie trzeba tutaj szukać właściciela
    każdej śrubki.

    Ja na pewno nie będe doradzał jak wykiwac firmę N,
    czego nie oczekuje nawet tworca wątku.

    Twórca wątku chciał ustalić stan faktyczny, to niech uda się
    do developera i dowie sie czy zapłacił firmie N za kable.
    Ja podałem tylko jedną ewentualność w której forma N
    może byc właścicielem śrubek.

    Ja kończe temat ze swojej strony.
    Jeśli nie wierzysz, ze kupując coś od nieprawowitego
    własciciela nie stajesz się automatycznie tego własccielem
    to Twoja sprawa. Właścicielem możesz stać
    sie jedynie przez zasiedzenie ale w tym przypadku nie
    może być o tym mowy.

  • 12. Data: 2005-01-02 11:12:00
    Od: Kablowiec<g...@h...com>

    1.Jeśli uznacie,że kable są własnością firmy Kablowej N,wystąpcie o ich
    usunięcie i przywrócenie stanu poprzedniego- bez kabli.
    Demontaż kabli z mieszkań (usuwanie okablowania z pod
    tynku,tynkowanie,malowanie ścian, kładzenie nowych tapet itp)
    wielokrotnie przewyższy koszt kładzenia nowych i może zrujnować
    firmę Kablową N,więc napewno pójdą na ugode.
    2.Jeśli macie wątpiwości co do własności okablowania,należy sprawdzić
    dokumentację techniczną budynku.Obowiązujące przepisy budowlane
    nakazują projektować i zakładać instalacje telefoniczne i TV w nowych
    budynkach (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 12.04.2002
    r.par. 56).Deweloper zezwolił na montaż kabli TV firmie Kablowej N,
    udzelając jej nieformalnej koncesji na dostarczanie sygnału i
    oszczędzając na swoich kosztach.Tak czy owak kable powinny być
    własnością wspólnoty, bo napewno sa w dokumentacji technicznej
    budynku, a wyborze operatora decyduje Zarzad Wspólnoty.
    Pownniście jednak sprawdzić, czy firma Kablowiec nie zaoferuje w tej
    sytuacji lepszych warunków lub dodatkowych darmowych usług.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2005-01-02 16:40:42
    Od: Kablowiec<g...@h...com>

    Ciekawe doświadczenie z siecią kablowa- patrz wywód Serafin666
    391&v=2&s=0

    -> http://usenet.pomocprawna.info