  • 1. Data: 2004-09-26 19:35:54
    Temat: Punkty karne z 1996 roku
    Od: "Paweł" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam ciekawy problem.Podczas wymiany prawa jazdy na nowe,zostałem
    poinformowany,że nie otrzymam nowego (prawa jazdy) ponieważ w 1996 roku nie
    oddałem poprzedniego z powody przekroczenia limitu punktów. Oczywiście w
    momencie oddawania dokumentów i starego blankietu problem nie był mi
    przedstawiony (mogłem jeszcze jeżdzić na starym,ale chciałem sam wymienić-o
    ironio!)Sprawdziłem na policji - stan 0, czyli brak punktów. W Urzędzie
    Miejskim twierdzą,że nie ma żadnego przedawnienia w tym przypadku i muszę
    zdawać egzamin. Nadmienię,że pism wzywających do oddanie prawka w 1996 roku
    nie otrzymałem ponieważ byłem za granicą, a póżniej była cisza, również w
    czasie kontroli policyjnych nigdy nie było problemu. Ma ktoś jakiś pomysł co
    się robi w takiej sytuacji?
    pozdrawiam -Paweł

  • 2. Data: 2004-09-26 20:04:02
    Temat: Re: Punkty karne z 1996 roku
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Paweł" <a...@p...onet.pl> napisał:

    >ponieważ w 1996 roku nie oddałem poprzedniego
    >z powody przekroczenia limitu punktów.
    [..]
    >Sprawdziłem na policji - stan 0, czyli brak punktów.
    Coś się w tym wszystkim nie zgadza. Jesli przekroczyłeś limit punktów,
    to powinieneś zostać wezwany do poddania się egzaminowi, a NIE do
    oddania PJ (te może zatrzymać jedynie policjant po stwierdzeniu
    przekroczeniu punktów). Jeśli nie poddałeś się egzaminowi, to starosta
    powinien ci cofnąć uprawnienia, a te nadal jak rozumię posiadasz.
    Dalej punkty, które nazbierałeś powinny dalej istnieć w ewidencji i
    nie powinny być usuwane (obecny stan zero).

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-09-26 20:15:04
    Od: "Pawe" <a...@p...onet.pl>

    "ponieważ w 1996 roku nie oddałem poprzedniego"
    Wysłano mi wezwanie do zwrotu prawa jazdy i skierowanie na egzamin, ale nie
    odebrałem z powodu nieobecności [..]
> [...]
    > Dalej punkty, które nazbierałeś powinny dalej istnieć w ewidencji i
    > nie powinny być usuwane (obecny stan zero).
    Faktem jest,że obecnie puntów nie posiadam.Zapytany o to policjant powiedział
    mi, że oni tylko informują odpowiedni wydział komunikacji o przekroczeniu
    limitu, a punkty są kasowane automatycznie i systematycznie w momencie kiedy
    minie rok od ich otrzymania
    P.

  • 4. Data: 2004-09-27 08:58:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Pawe" <a...@p...onet.pl> napisał:

    >a punkty są kasowane automatycznie i systematycznie w momencie kiedy
    >minie rok od ich otrzymania
    Tak, pod warunkiem, że liczba ich NIE przekroczy limitu (20 lub 24).
    W przeciwnym przypadku wpisy nie są usuwane.
    Prawdą jest też, że kiedyś zasada ta nie obowiązywała (przed
    01.01.2003 r.)

    Artur Golański