  • 1. Data: 2007-09-28 10:16:31
    Temat: Publikowanie korespondencji.
    Od: "sensei 4-ty." <s...@g...pl>

    Na jednym z lokalnych forum eden z forumowiczów napisał:
    "Własne rozmowy sobie można nagrywać. Tak jak możezz publikować listy, które
    do Ciebie przyszły."
    Piszący to jest prawnikiem.
    Mam zatem pytanie do PT Prawników, czy publikując listy, zatem wiadomości w
    nich pomieszczone, przeznaczone dla konkretnej osoby nie zachodzi naruszenie
    prywatności korespondencji? Czy jest to dozwolone prawem ?

    sensei 4-ty.

  • 2. Data: 2007-09-28 15:41:08
    Temat: Re: Publikowanie korespondencji.
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "sensei 4-ty." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nich pomieszczone, przeznaczone dla konkretnej osoby nie zachodzi naruszenie
    > prywatności korespondencji? Czy jest to dozwolone prawem ?

    Jeżeli jesteś adresatem tych listów to są twoją własnościa, więc mozesz sobie
    publikowac. Niby dlaczego nie mógłbyś??

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2007-09-29 06:35:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Fri, 28 Sep 2007 17:41:08 +0200, od Przemek Lipski
    :
    > Jeżeli jesteś adresatem tych listów to są twoją własnościa, więc mozesz sobie
    > publikowac. Niby dlaczego nie mógłbyś??

    a jeśli w tych listach nadawca przedstawia dane osobowe lub informacje,
    których nie opowiada się wszystkim np. rodzinne przezycia, troski i smutki
    ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 4. Data: 2007-09-29 07:26:52
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 08:35:18 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > a jeśli w tych listach nadawca przedstawia dane osobowe lub informacje,
    > których nie opowiada się wszystkim np. rodzinne przezycia, troski i
    > smutki

    Jedyny zakaz wprost wynika wyłącznie z przepisów ustawy o prawie
    autorskim i prawach pochodnych. Cała reszta to art. 23 kc, zatem trzeba
    się zastanowić.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2007-09-29 15:36:12
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w wiadomości

    > Jedyny zakaz wprost wynika wyłącznie z przepisów ustawy o prawie
    > autorskim i prawach pochodnych. Cała reszta to art. 23 kc, zatem trzeba
    > się zastanowić.

    Zakaz z ustawy o prawie autorskim nie mówi o tym, że nie masz prawa publikowac
    własnej korespondercji tylko cudzej. Art 23 ks też nie zabrania puiblikowania
    własnej korespondencji. Korespondencja którą otzrymujesz jest twoją właśnością.

    Pozdrawia mPrzemek

  • 6. Data: 2007-09-29 15:38:14
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>
    napisał w wiadomości news:k5ad7n9saaa1.uq0bikhkbrxy$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > których nie opowiada się wszystkim np. rodzinne przezycia, troski i smutki

    Danych osobowych nie możesz opublikowac, bo na to jest ustawa o ich ochronie.
    Całą resztę możesz, ogranicza Cię tylko etyka, moralnośc itd, no i oczywiście w
    niektórych przypadkach koniecznośc zachowania tajemnicy państwowej czy firmowej
    (jeżeli zobowiązałeś się do jej zachowania).

    Pozdrawiam Przemek

  • 7. Data: 2007-09-29 15:58:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdkunq$355$2@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > Jedyny zakaz wprost wynika wyłącznie z przepisów ustawy o prawie
    > autorskim i prawach pochodnych. Cała reszta to art. 23 kc, zatem trzeba
    > się zastanowić.
    To ja mam pytanie związane z taką sytuacją.
    Ktoś (nie osoba publiczna) pisze sobie osobistego bloga i w nim opisuje
    różne sytuacje ze swojego życia rodzinnego, zawodowego, towarzyskiego. itp.
    No i w tym blogu są np. takie teksty:
    - moja ciotka, Genowefa Nowak to wyjątkowa sknera, dziś znów mi odmówiła
    pożyczki, a ile razy ja jej pożyczałem jak chciała wysłać na Radyjo?;
    - wczoraj mój szwagier, Jan Kowalski mieszkający nade mną upił się bardziej
    niż zwykle; nie doszedł do domu, padł na klatce schodowej i zwymiotował;
    musiałem go zanieść z sąsiadem.
    - od 4 lat pracuję w Zakładzie Wulkanizacyjnym "Kicha" mieszczącym się w
    Pile przy ulicy Sterczącego Gwoździa 7; moim szefem jest Marian Brecha,
    wyjatkowy dureń; wczoraj pojechał mi cham po premii, bo nie chciałem zawyżyć
    rachunku klientowi, jutro opisze wam wszystko dokładnie;
    - ależ mam głupich znajomych; a najgorszy to ten Wacek Macacz, co pracuje w
    urzędzie miejskim jako księgowy; mówią, że jest gejem i ja w to wierzę.

    Jaka jest granica pisania o _swoich_ sprawach?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-09-29 20:43:59
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 17:58:32 +0200, Jotte napisał(a):

    > Jaka jest granica pisania o _swoich_ sprawach?

    Dokładnie taka, kiedy "moje" sprawy - a ściśle sposób ich opisania -
    dotyka dóbr osobistych innych osób.
    Dobry obyczaj (i rozsądek) każe w takim przypadku pisać inicjałami bądź w
    inny sposób.

  • 9. Data: 2007-09-29 20:49:28
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 17:36:12 +0200, Przemek Lipski napisał(a):

    > Zakaz z ustawy o prawie autorskim nie mówi o tym, że nie masz prawa
    > publikowac własnej korespondercji tylko cudzej.

    Po pierwsze co to znaczy "własnej"? Tej, której jesteś autorem czy tej,
    której jesteś adresatem?
    No i zdziwisz się, ale więcej wolno zrobić z listem, który od kogoś
    dostałem, mniej - z tym, który sam napisałem. Chyba że to list otwarty,
    bądź zaznaczyłem w jego treści, że zamierzam skierować go także do innych
    osób.

    > Art 23 ks też nie
    > zabrania puiblikowania własnej korespondencji.

    Wcale tego też nie powiedziałem. Ale jeśli rozumiesz ten przepis do
    domyślisz się, że niekiedy rozpowszechnianie korespondencji na warunkach,
    o jakich piszę powyżej, także będzie dość ryzykowne.

    > Korespondencja którą otzrymujesz jest twoją właśnością.

    To grupa o prawie. Upraszam zatem o stosowanie terminów z języka prawa w
    sposób zgodny z ich znaczeniem i przeznaczeniem.

  • 10. Data: 2007-09-29 20:57:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdmdee$fur$2@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > Dokładnie taka, kiedy "moje" sprawy - a ściśle sposób ich opisania -
    > dotyka dóbr osobistych innych osób.
    Hmm, to trochę jak odpowiedź na pytanie: ile jest 2+3 - mniej więcej około
    pięciu...

    > Dobry obyczaj (i rozsądek) każe w takim przypadku pisać inicjałami
    To wiem, celowo w pytaniu umieściłem pełne imiona i nazwiska.

    > bądź w inny sposób.
    O tym, że mógł wywalić bloga za granicę także wiem.

    --
    Jotte