  • 1. Data: 2007-09-28 11:56:35
    Temat: kontrola drogowa a niekaralnosc
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    ostatnio podczas tego jak zatrzyamala mnie drogówka za przekroczenie
    predkosci bylem swiadkiem takiej oto sytuacji.
    zanim sie zajal moja skromna osoba pan misiek slyszalem jak rozmawial z
    osoba zatrzymana wczesniej. no wiec policjant poprosil jak zawsze o prawo
    jazdy oraz dow. rej. i wstukal tam cos w radio i te ich tam sprzety. i po
    chwili powiedzial do zatrzyamnego za przekroczenie predkosci cos w stylu "
    no a widze pana tu u nas juz notowany... a moge spytac za co???"
    i teraz moje pytanie czy policjant mial na mysli notowanie w sensie
    przebywanie obywatela w centralnym rejestrze skazanych? czy am wogole
    mozliwosc sprawdzenia czegos takiego przez sprzet w radiowozie. nie wiem po
    peselu czy cos??
    czy moze chodzilo tylko o ilosc punktow karnych za wykroczenia drogowe???
    moze jest tu jakis misiek lub byly misiek ktory rozwieje moje watpliowsci...

    Maciej

  • 2. Data: 2007-09-28 12:25:12
    Temat: Re: kontrola drogowa a niekaralnosc
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "maciej" <m...@p...onet.pl> napisał
    > i teraz moje pytanie czy policjant mial na mysli notowanie w sensie
    > przebywanie obywatela w centralnym rejestrze skazanych?

    na pewno nie.

    >czy am wogole mozliwosc sprawdzenia czegos takiego przez sprzet w
    >radiowozie. nie wiem po peselu czy cos??

    nie

    > czy moze chodzilo tylko o ilosc punktow karnych za wykroczenia drogowe???

    Pewnie tak, policjant podczs kontroli ma dostęp do baz policyjnych i tylko
    niektórych danych tam zawartych. Dostanie też z tych baz dane jak ktoś jest
    poszukiwany itp.

  • 3. Data: 2007-09-28 13:55:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    maciej pisze:

    > czy moze chodzilo tylko o ilosc punktow karnych za wykroczenia drogowe???

    Raczej właśnie za to.
    Policjant przy kontroli drogowej sprawdza ilość punktów na koncie
    kierowcy - czy aby nowy mandat nie przekroczy limitu, bo wtedy zatrzyma
    prawo jazdy.

  • 4. Data: 2007-09-28 21:35:33
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > bo wtedy zatrzyma
    > prawo jazdy.

    Nie zatrzyma

    Jacek

  • 5. Data: 2007-09-29 20:26:16
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Policjant laczy sie z dyzurnym, a on na komputerze sprawdza informacjeo
    facecie w policyjne bazie KSIP (wystarczy podac nr PESEL). A tam stoi
    wszystko - od punktow karnych za wykroczenia, poprzez zakazy prowadzenia
    pojazdow, sprawy karne - w biegu i skonczone, sprawy poszukiwawcze, sa nawet
    legitymowania. Warto wiedziec, ze w bazie KSIP wpisy (w tym zwiazane ze
    skazaniami) nigdy sie nie zacieraja.
    Wystarczy, ze dyzurny da znac, ze gosc np "byl notowany do akcji SAMOCHOD
    (taki kryptonim)" , co znaczy ze kiedys mial cos wspolnego z kradziezami aut
    itp i juz policjanci na ulicy wiedza czego sie spodziewac - robia np
    dokladna kontrole nr nadwozia i silnika.
    Generalnie duzo mozna by opowiadac, a baza KSIP potrafi zaskoczyc wiedza na
    temat kazdego z nas.

    Cezar

  • 6. Data: 2007-09-29 21:29:54
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    "Cezar" <c...@i...pl> wrote in message

    > Generalnie duzo mozna by opowiadac, a baza KSIP potrafi zaskoczyc wiedza
    > na
    > temat kazdego z nas.

    generalnie to twoja wypowiedz przeczy wszystkim tu dotychczasowym...
    wiesz to z pewnego zrodla. ??praktyki??

    maciej

  • 7. Data: 2007-09-29 22:07:20
    Od: zxc <d...@c...pl>

    maciej wrote:
    > "Cezar" <c...@i...pl> wrote in message

    > generalnie to twoja wypowiedz przeczy wszystkim tu dotychczasowym...
    > wiesz to z pewnego zrodla. ??praktyki??

    z pierwszej strony googl'a :)
    http://www.oszp.lodzka.policja.gov.pl/index.php?opti
    on=com_wrapper&Itemid=132&lang=en

  • 8. Data: 2007-09-29 22:22:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    castrol pisze:

    > Nie zatrzyma

    Art. 135.1.g) PoRD:
    Policjant zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie przekroczenia
    przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów
    ruchu drogowego

  • 9. Data: 2007-09-30 06:39:01
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > generalnie to twoja wypowiedz przeczy wszystkim tu dotychczasowym...
    > wiesz to z pewnego zrodla. ??praktyki??
    >
    > maciej

    Wiem to z praktyki. Dodam, ze na Slasku od dobrego roku jezdza juz nowe
    radiowozy Fiat Panda z zamontowanymi na pokladzie komputerami, ktore poki co
    sa "martwe", bo nie sa podlaczone do sieci KSIP. Kwestia czasu i juz
    policjant z patrolu nie bedzie sie musial laczyc z dyzurnym tylko sam
    posprawdza co trzeba w KSIP, a ma to duze znaczenie, bo czasami gdy wiele
    patroli prosi dyzunego o sprawdzenia to na odpowiedz trzeba czekac 15-20
    minut, a to wydluza czas interwencji.

    Cezar

  • 10. Data: 2007-09-30 09:33:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał
> [...]
    > nawet
    > legitymowania. Warto wiedziec, ze w bazie KSIP wpisy (w tym zwiazane ze

    W bazie KSIP jest dużo, ale to jedna sprawa. Druga to, ile z tego można
    otrzymać przy "sprawdzeniu prewencyjnym", bo z pewnością nie wszystkie
    zgromadzone w KSIP dane. Np. nie powinny ukazać się dane o sprawach karnych.
    Notowania do akcji tak. Szczegóły tutaj;
    http://www.nettax.com.pl/serwis/publikatory/dukgp/20
    06/Nr_17/poz.106/zal1.htm
    paragraf 81.