  • 1. Data: 2005-04-03 12:16:33
    Temat: Publiczne pisanie nazwisk.
    Od: Grzegorz Czechowski <g...@-...info>

    Witam,
    być może (a raczej pewnie tak) sprawa tego typu była poruszana już na
    usenecie, prowadzę forum dyskusyjne (lokalne, nt. pewnego miasteczka),
    użytkownicy forum często wymieniają tam nazwiska osób publicznych jak i
    prywatnych (bez ich wiedzy i zgody zapewne), w jaki sposób do tego stanu
    rzeczy odnosi się prawo RP i prawo UE? Czy jako moderator/admin
    powinienem skracać wszystkie (a może tylko prywatne, albo tylko
    publiczne) nazwiska pisane przez użytkowników do samego inicjału? Jak to
    jest? Znajdzie się ktoś biegły w tych sprawach? pzdr.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Czechowski

  • 2. Data: 2005-04-04 17:13:05
    Temat: Re: Publiczne pisanie nazwisk.
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Czechowski" <g...@-...info> napisał w
    wiadomości news:424fddc2@news.sinuspl.net...
> [...]
    > publiczne) nazwiska pisane przez użytkowników do samego inicjału? Jak to
    > jest? Znajdzie się ktoś biegły w tych sprawach? pzdr.

    Moim zdaniem nie jest to zakazane. W każdym razie jeślu już ktoś narusza
    parwo, to ten, który pisze na forum, a nie ten, który nim administruje. Co
    do osób życia publiznego, to niestety same na to wyrażają zgodę. Zauważ, ze
    nikt nie pyta polityka, czy chce, by jegoi zdjecie było w gazecie. Z osobami
    prywatnymi sprawa może być bardziej skomplikowana. No ale w mojej ocenie i
    tak pod ustawę o ochronie danych osobowych takie forum nie podchodzi, tak
    więc nie widzę powodu, by uznać takie praktyki za naruszenie prawa.