  • 1. Data: 2004-06-04 08:11:57
    Temat: Przyznanie odszkodowania po smierci mamy - sprawa w sadzie
    Od: "sulka" <f...@e...pw.edu.pl>

    Witam,

    Bardzo prosze o poradę.
    W zeszlym roku w kwietniu zmarła moja mama, pękniecie tętniaka w mózgu.
    Wypadek zdarzył się w pracy, a wpływ na to najprawdopodobniej miała
    ostra dyskusja (kłótnia) z szefem, bynajmniej nie spowodowana przez moją
    mamę. To, że wiążę ww kłótnię z wypadkiem jest potwierdzone przez
    neurologa - sytuacja mocno stresowa jest jednym z głównym czynników
    pękania tętniaków.

    Po śmierci mamy tata otrzymał protokół z wypadku, w którym zostało
    opisane całe zdarzenie z wnioskiem o przyznanie odszkodowania z tytułu
    wypadku przy pracy. Tata podpisał protokół i sprawa byłaby zamknięta,
    gdyby nie to, że pół roku później został ponownie wezwany i oświadczono
    mu, że dyrektor zakładu nie zgodził się podpisać tego protokołu, więc
    został sporządzony drugi, w którym tylko marginalnie (o ile w ogóle, nie
    wiem, nie widziałem go) wspomniano o kłótni, natomiast stwierdzono, że
    wypadek nastąpił samoistnie, a miejsce pracy nie miało na to żadnego
    wpływu. Oczywiście, wysunięto wniosek o nieprzyznanie odszkodowania.
    Tata założył sprawę w sądzie, sąd odesłał tatę do ZUSu, ZUS orzekł, że
    nie wypłaci odszkodowania, więc sprawa ponownie trafiła do sądu.

    Dziś był termin rozprawy. Rozprawa została odroczona, gdyż nie stawił
    się nikt z zakładu pracy (jako powód podano udział w jakichś
    szkoleniach) i ZUSu.

    Tata chce w tej chwili powołać biegłego sądowego, wezwać na złożenie
    zeznań koleżanki mamy oraz człowieka, który napisał pierwszą wersję
    protokołu. Podobno jakieś zeznania już zostały złożone, natomiast nie
    wiem, gdzie one się znajdują (w sądzie, w zakładzie pracy?), oraz czy
    przypadkiem nie zostały one "ocenzurowane" w jakiś sposób przez zakład
    pracy. Zakład pracy jest państwowy.

    Jeszcze jedno: tata otrzymał informację z zakładu pracy, że taki pozew
    jest obrażaniem szefa mamy...

    Moje pytania: W jaki sposób należałoby podejść do sprawy w tej chwili?
    Jakie są wg Państwa możliwe scenariusze dalszego rozwoju sytuacji?
    Bardzo proszę o wszelkie porady i sugestie. Gdyby ktoś z Państwa miał
    jakieś dodatkowe pytania, to bardzo proszę, postaram się odpowiedzieć
    jak najbardziej wyczerpująco.

    Pozdrawiam,
    --
    Filip Sulkowski
    fsulkows<małpa>elka.pw.edu.pl

  • 2. Data: 2004-06-04 11:27:41
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "sulka" <f...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    zakład pracy postępuje bezprawnie .art 8 Dzu 1998 Nr 115 poz 744
    rozporzadzenie rady ministrów z dnia 28 lipca 1998 mówi że protokół
    powypadkowy jest sporzadzony w terminie 14 dni od zawiadomoenia od
    wypadku i jest niepodważalny jeżeli upłynął termin wskazany w odwołaniu
    na jego sprostowanie. podpisanie innego protokołu jest usiłowaniem
    unikniecia odpowiedzialności za wypadek .fakt ze nie podpisał go
    dyrektor nie zwalnia firmy od odpowiedzialnosci ponieważ istotne jest to
    co stwierdziła komisja powypadkowa wskazujac na miejsce przebieg
    okolicczności wypadku oraz udział osób trzecich w sprawstwie .14 dni
    miał zakład pracy na zaakceptowanie protokołu.

    jeżeli pozwany nie stawia się na rozprawy powinniście wystapić z pismem
    procesowym o wydanie wyroku w trybie przypisanym bez obecności
    oskarżonego
    ponieważ jest to sprawa dotyczaca prawa pracy powinniście zwrócić się do
    organizacji związkowej o pomoc prawną a żeby nie było watpliwości iść i
    zgłosić fakt na prokuraturę -jeżeli smierć pracownika nastapiła z
    przyczyn i okolicznosci na które miał wpływ zakład pracy jest to
    przestepstwo i odpowiedzialność karna kierownika firmy ,nadzoru i osób
    które przyczyniły się badż spowodowały smierć pracownika .
    rozporzadzenie znajdziesz w www.abc.com.pl

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-07 09:10:19
    Od: "sulka" <f...@e...pw.edu.pl>

    Opix wrote:
    > [...]

    Bardzo dziękuję za poradę i rozjaśnienie sytuacji.

    Pozdrawiam,
    --
    Filip Sulkowski