  • 1. Data: 2004-06-04 08:08:14
    Temat: zameldowanie na siłe
    Od: " jed" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam grupowiczow
    Mieszkamy z zoną we wspolnym lokalu .Jest to mieszkanie kwaterunkowe .Zona
    bardzo utrudnia mi zycie i robi wszystko zeby mi je jak najbardziej obrzydzic
    ostatnio wpadla na pomysl zeby wmeldowac w tym mieszkaniu swojego
    pelnoletniego syna na okres tymczasowy(jej syn mieszka w tym samym miescie i
    posiada wlasne mieszkanie).
    Poszedlem do Urzedu miasta i napisalem podanie ze nie wyrazam zgody na ten
    meldunek - w odpowiedzi dowiedzialem sie ze skoro syn przebywa obecnie w
    lokalu ktory zajmuje ja z zona to mimo ze ja nie zgadzam sie na jego
    zameldowanie to i tak zostanie on wmeldowany do tego lokalu z urzedu....wiec
    jak to jest? czy mozna kogos wmeldowac mimo nie wyrazenia na to zgody
    wspolnajemcy?
    Dodam jeszcze ze ten tymczasowy meldunek jest potrzebny mojej zonie i synowi
    po to aby ominac przepisy skarbowe i nie placic podatku od mieszkania ktore
    moj pasierb odziedziczyl w spadku.
    Co ja mam z tym problemem zrobic i czy wogole moge cos zrobic?

  • 2. Data: 2004-06-04 08:13:58
    Temat: Re: zameldowanie na siłe
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c9pale$i4k$1@inews.gazeta.pl> jed napisał(a):
> [...]
    > jak to jest? czy mozna kogos wmeldowac mimo nie wyrazenia na to zgody

    Oczywiście, że można. Ale co Ci to przeszkadza? Niech sobie ma w
    dowodzie... Jego dowód...

    Chyba, że wykażesz, że w tym mieszkaniu nie przebywa. Napisz im jak
    jest - odziedziczył mieszkanie, tam mieszka, a Ty oświadczasz, że on
    tutaj nie przebywa i nie chcesz, żeby przebywał, więc jako najemca
    mieszkania go nie wpuścisz, więc zameldowanie nie ma sensu itd.

    > Co ja mam z tym problemem zrobic i czy wogole moge cos zrobic?

    Rozwieść się w cholerę z żoną?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-06-04 08:21:13
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " jed" <p...@W...gazeta.pl> napisał:

    >zeby wmeldowac w tym mieszkaniu
    Raczej zameldować, czyli potwierdzić fakt przebywania tam osoby na
    czas powyżej 3 dni.

    >czy mozna kogos wmeldowac mimo nie wyrazenia na to zgody wspolnajemcy?
    Jesli ktoś przebywa, to należy to zrobić i zgoda wspólnajemcy nie jest
    potrzebna. Potwierdzenie faktu przebywania dokonuje właściciel lokalu.

    >po to aby ominac przepisy skarbowe i nie placic podatku od mieszkania ktore
    >moj pasierb odziedziczyl w spadku.
    Podatek ten nie jest zależny gdzie obdarowany mieszka - raczej niczego
    nie ominie.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-06-04 08:38:22
    Od: " jed" <p...@N...gazeta.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.pl> napisał(a):

    > Rozwieść się w cholerę z żoną?
    a co to rozwiązuje ? sprawa rozwodowa jest co prawda w sadzie ale co to ma do
    tymczasowego zameldowania skoro i tak bedziemy z zona mieszkac w tym samym
    mieszkaniu(chyba ze bedzie probowac mnie wyeksmitowac)
    Narazie ja zajmuje jeden pokoj a ona ze swoim synem drugi.
    Moze ktos mi powie jakich praw w lokalu nabywa osoba tymczasowo zameldowana?
    czy moze ona zazyczyc sobie np zebym opuscil pokoj ktory teraz zajmuje i jej
    go udostepnil ,albo poprostu mnie z niego wyrzucic?
    ..problemy nie sa zrzadzeniem losu,stwarzamy je sami...

  • 5. Data: 2004-06-04 08:55:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik jed napisał:
    [..]
    > Co ja mam z tym problemem zrobic i czy wogole moge cos zrobic?

    Ochłonąć i dać sobie luz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 6. Data: 2004-06-04 09:39:10
    Od: " jed" <p...@N...gazeta.pl>

    Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Ochłonąć i dać sobie luz.

    oczywiscie ze moge sobie dac na luz ale to nie rtozwialo moich watpliwosci w
    kwestii : jakich praw w lokalu nabywa osoba tymczasowo zameldowana?

  • 7. Data: 2004-06-04 10:28:28
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > czy moze ona zazyczyc sobie np zebym opuscil pokoj ktory teraz zajmuje i jej
    > go udostepnil ,albo poprostu mnie z niego wyrzucic?

    Nie nabywa zadnych praw. Meldunek jest li tylko urzedowym potwierdzeniem,
    ze dana osoba faktycznie przebywa - zamieszkuje - w danym lokalu, domu, etc.
    Nie jest z tym zwiazane jednak zadne prawo.

    Konrad

  • 8. Data: 2004-06-04 10:28:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c9pcdu$q0e$1@inews.gazeta.pl>, jed wrote:
    > Moze ktos mi powie jakich praw w lokalu nabywa osoba tymczasowo zameldowana?

    Żadnych ekstra. Zameldowanie jest potwierdzeniem miejsca przebywania i
    służy głównie ewidencji.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-06-04 10:48:30
    Od: " jed" <p...@N...gazeta.pl>

    Konrad vel Legislator <g...@N...e-wro.pl> napisał(a):

    > Nie nabywa zadnych praw. Meldunek jest li tylko urzedowym potwierdzeniem,
    > ze dana osoba faktycznie przebywa - zamieszkuje - w danym lokalu, domu, etc.
    > Nie jest z tym zwiazane jednak zadne prawo.

    czy jest to rownoznaczne z tym ze gdy nie pozwole mu korzystac ze swojego
    pokoju to musi moja wole uszanowac?

  • 10. Data: 2004-06-04 11:08:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " jed" <p...@N...gazeta.pl> napisał:

    >czy moze ona zazyczyc sobie np zebym opuscil pokoj ktory teraz zajmuje
    Mieszkasz tam w sposób legalny na podstawie umowy najmu jak rozumię,
    więc "życzenia" mogą pochodzić wyłącznie właściciela (najemca), a nie
    od wynajmującego (żona).

    >albo poprostu mnie z niego wyrzucic?
    Takie 'wyrzucenie' nazywa się eksmisją i czyni się to siła tylko na
    podstawie wyroku sądu.

    Artur Golański