    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywiezienie niemowlaka z zagranicy
    Date: Sun, 27 Jun 2010 09:07:26 -0500

    bim-bom wrote:

    > No dobra, to co w sytuacji, gdyby kobieta rzeczywiście za granicą
    > urodziła dziecko poza szpitalem? Jak może wrócić z nim do Polski?

    na miejscu postarac sie o dostanie lokalnego aktu urodzenia dziecka.
    wszystko zalezy od lokalnie przyjetych zwyczajow.
    tego to ci nawet wrozka nie podpowie, bo nawet nie napisales o jaki kraj
    chodzi.

    potem w zaleznosci od prawa danego kraju dziecko dostaje obwyatelstwo
    tamtego kraju lub nie

    jak tak, to postarac sie o paszport tametego kraju.

    jak nie to do polskiego konsulatu po polski paszport.
    trzeba miec przynajmniej swoj paszport, zeby wykazac sie obywtelstwem
    polskim,
    konsulat zalatwia polski akt urodzenia i pesel i na tej podstawie wyda
    polski paszport.
    Kilka miesiecy to zajmie.
    Czy jest jakas szybsza drogra, nie wiem. Nie sadze.