  • 1. Data: 2002-04-03 08:49:41
    Temat: Przyslugujacy czas wolny w czasie pracy
    Od: "Tomek Czapiga" <t...@a...com.pl>

    Witam,

    w moim zakladzie pracy zmienily sie troszke zasady pracy i placy za ta
    prace. czy ktos moze mi powiedziec ile czasu wolnego (sniadanie) przysluguje
    pracownikowi w trakcie 8 godzin pracy.

    jak to jest z warunkami szkodliwymi np: praca przy komputerze. jestem
    informatykiem a nasza kadrowa twierdzi ze czas wolny za prace przy
    komputerze jako prace w warunkach szkodliwych przysluguje tylko
    maszynistkom... czy jest gdzies spis zawodow jakie obejmuje przepis w/w
    przypadku...

    --
    _______________________
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-03 11:10:17
    Temat: Re: Przyslugujacy czas wolny w czasie pracy
    Od: "news.tpi.pl" <a...@a...com>

    >w moim zakladzie pracy zmienily sie troszke zasady pracy i placy za ta
    >prace. czy ktos moze mi powiedziec ile czasu wolnego (sniadanie)
    przysluguje
    >pracownikowi w trakcie 8 godzin pracy.

    15 min. z zachowaniem prawa do wynagrodzenia

  • 3. Data: 2002-04-03 11:21:32
    Od: "Tomek Czapiga" <t...@a...com.pl>

    > przysluguje
    > 15 min. z zachowaniem prawa do wynagrodzenia

    no dobrze a czy sa jakies dodatkowe przerwy ze wzgledu na szkodliwe warunki
    pracy. siedze 8 godzin przy komputerze...

    jak moglbym prosic to z podstawa prawna

    pozdrawiam
    tomek

  • 4. Data: 2002-04-03 11:28:38
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Tomek Czapiga" <t...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > no dobrze a czy sa jakies dodatkowe przerwy ze wzgledu na szkodliwe
    warunki
    > pracy. siedze 8 godzin przy komputerze...

    Tak. Co godzinę 5 minut przerwy (nie można komasować) od pracy z monitorem
    (możesz w tym czasi np. czytać dokumentcję na papierze).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-04-03 13:34:47
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Tomek Czapiga wrote:

    > w moim zakladzie pracy zmienily sie troszke zasady pracy i placy za ta
    > prace. czy ktos moze mi powiedziec ile czasu wolnego (sniadanie) przysluguje
    > pracownikowi w trakcie 8 godzin pracy.

    15 minut.

    > jak to jest z warunkami szkodliwymi np: praca przy komputerze. jestem
    > informatykiem a nasza kadrowa twierdzi ze czas wolny za prace przy
    > komputerze jako prace w warunkach szkodliwych przysluguje tylko

    To nie jest praca w warunkach szkodliwych, tylko osobna sytuacja
    uregulowana rozporządzeniem MPiPS. Przysługuje 5 minut za każdą godzinę
    pracy.

    > maszynistkom... czy jest gdzies spis zawodow jakie obejmuje przepis w/w
    > przypadku...

    Powinien być w twoim regulaminie pracy - art. 130 ust. 2 KP.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-04-03 15:58:48
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    .osobom zatrudnionym w warunkach narażenia na działanie czynników
    szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych; warunki udzielania przerw
    wliczanych do czasu pracy takim pracownikom są określone w przepisach
    bezpieczeństwa i higieny pracy, np. prawo do co najmniej 5-minutowych przerw
    wliczanych do czasu pracy po każdej godzinie pracy przy obsłudze monitora
    ekranowego (par. 7 rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z dnia
    1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach
    wyposażonych w monitory ekranowe - Dz.U. nr 148, poz. 973).
    wliczanej do czasu pracy, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy wynosi co
    najmniej 6 godzin (art. 12910 k.p.). Zwiększenie liczby przerw dla
    pracowników zatrudnionych w przedłużonym czasie pracy (np. na zmianach
    12-godzinnych) zależy od decyzji pracodawcy. W przypadku ustalenia większej
    liczby przerw co najmniej jedna z nich nie może być krótsza niż 15 minut.
    .osobom niepełnosprawnym - na gimnastykę usprawniającą lub odpoczynek, w
    wymiarze 30 minut (art. 17 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji
    zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych - Dz.U. nr
    123, poz. 776 z późn. zm.),
    .matkom karmiącym dziecko piersią - 2 przerwy po 30 minut, a w razie
    karmienia więcej niż jednego dziecka - 2 przerwy po 45 minut; na wniosek
    pracownicy przerwy mogą być udzielone łącznie; jeżeli czas pracy pracownicy
    nie przekracza 6 godzin - przysługuje jej tylko jedna przerwa; przy czasie
    pracy krótszym niż 4 godziny przerwa nie przysługuje (art. 187 k.p.),