  • 1. Data: 2008-01-26 15:26:02
    Temat: Przymuszenie do korzystania z opertatora telefoni...
    Od: "syn Bogarta" <syn[do wyciecia]bogarta@wp.pl>

    Witam,

    w 2001 kupiłem nowe mieszkanie. Oczywiście musiałem je odebrać i co za tym
    idzie podpisać "Protokół odbioru i przekazania mieszkania". Druk protokołu
    standardowy:

    "Mieszkanie nr XX w XX. Komisja w skladzie:XXX zebrała się celem przekazania
    mieszkania [...]
    W wyniku wizji lokalnej i oględzin Komisja stwierdziła, że roboty w
    mieszkaniu zostały wykonane zgodnie z zawartą umową. Klucze
    przekazano[...].etc."

    Najbardziej zastanowił mnie punkt ostatni, który brzmi:

    "Właściciele zobowiązuje się do indywidualnego zawarcia umowy z Zakładem
    energetycznym ORAZ W PRZYPADKU ZAMIARU POSIADANIA PRZYŁĄCZA ABONAMENTU
    TELEFONICZNEGO Z TELEFONIĄ DIALOG S.A."

    Całość była zawarta, tak, że nie mogłem odebrać mieszkania nie podpisując
    tego punktu. Jęsli wszystko było ok z mieszkaniem musiałem podpisać protokół
    podpisując jednocześnie zgodę na korzystanie tylko z Telefonii Dialog.

    Mimo, że ten operator nie miał najlepszej oferty musiałem skorzystać z jego
    usług. Byłem bardzo niezadowolony i po niecałych 3 latach zrezygnowałem. I
    tu zaczęły się schody. Podpisując umowe z Dialogiem zapłaciłem kaucję
    zwrotną w wys. 1000 zł za centralkę ISDN. Kiedy rozwiązywałem umowę miałe
    sporą nadpłatę z tytułu bieżących rachunków. Dialog zwlekał ze zwrotem tych
    pieniędzy, więc oświadczyłem (ustnie, w biurze), że dopóki nie zrwócą mi
    nadpłaty ja nie zwrócę im centralki. W między czasie, pod moją nieobecność
    przyszedł monter Dialogu po ową centralkę. Wspólkokator odmówił, ponieważ
    nie był upoważniony do wydania. Nic nie podpisywał. Po dłuższym czasie
    otrzymałem wezwanie z kancelarii komornika do zapłaty za niezwróconą
    centralkę +koszty komornicze! (tą za którą zapłaciłem kaucję). Nadmienię, że
    wcześniej nie dostałem żadnego pisma upominawczego o zwrot tego urządzenia,
    chociażby pod rygorem przepadku kaucji zwrotnej.

    Chciałbym ruszyć poważniej tę sprawę i mam pytania:

    Czy taki zapis w Protokole przekazania mieszkania był zgodny z prawem?
    Czy w jakiś sposób mogę wykorzystać ten wg mnie nieprawny zapis przy ew.
    próbie rozwiązania tej sprawy z Dialogiem? (przypominam, że sprawa już
    poszła do kancelarii komornika...)
    Jak i czy można zawrzeć ugodę w podobnej sprawie?

    Jestem o krok od fajnej pracy, w której ten smród z komornikiem trochę
    przeszkadza...

    Co radzicie ? Jak to ugryźć?

    Z góry dzięki za pomoc!

    syn B.

    --
    "...Jestem nieślubnym dzieckiem Bogarta i Marylin Monroe. To ja zabiłem
    Laurę Palmer. To wszystko na ten temat..." M. Świetlicki - "Casablanca"

  • 2. Data: 2008-01-26 21:15:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    syn Bogarta pisze:

    > "Właściciele zobowiązuje się do indywidualnego zawarcia umowy z Zakładem
    > energetycznym ORAZ W PRZYPADKU ZAMIARU POSIADANIA PRZYŁĄCZA ABONAMENTU
    > TELEFONICZNEGO Z TELEFONIĄ DIALOG S.A."

    Klauzula niedozwolona.

    [ciach]

    > Mimo, że ten operator nie miał najlepszej oferty musiałem skorzystać z jego
    > usług. Byłem bardzo niezadowolony i po niecałych 3 latach zrezygnowałem. I

    Nie musiałeś. Klauzule niedozwolone są nieważne.

> [...]
    > sporą nadpłatę z tytułu bieżących rachunków. Dialog zwlekał ze zwrotem tych

    Zdefiniuj "sporą".

> [...]
    > nie był upoważniony do wydania. Nic nie podpisywał. Po dłuższym czasie
    > otrzymałem wezwanie z kancelarii komornika do zapłaty za niezwróconą

    Zdefiniuj "dłuższy czas".

    > centralkę +koszty komornicze! (tą za którą zapłaciłem kaucję). Nadmienię, że
    > wcześniej nie dostałem żadnego pisma upominawczego o zwrot tego urządzenia,
    > chociażby pod rygorem przepadku kaucji zwrotnej.

    A jesteś pewien, że to komornik, a nie jakieś windykatorki? Jak
    windykatorki podały się za komornika - to jazda donos zrobić! Toż to
    przestępstwo...

> [...]
    > Czy w jakiś sposób mogę wykorzystać ten wg mnie nieprawny zapis przy ew.
    > próbie rozwiązania tej sprawy z Dialogiem? (przypominam, że sprawa już

    Hmmm... Dialog i ci sprzedający mieszkanie działając wspólnie i w
    porozumieniu wykorzystali Twoją niewiedzę do uzyskania korzyści
    majątkowej.... Oszustwo? ;)

  • 3. Data: 2008-01-26 22:29:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "syn Bogarta" <syn[do wyciecia]bogarta@wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fnfjd3$9h6$1@node2.news.atman.pl...

    Możesz oczywiście z tym problemem walczyć sam, ale najprościej taką umowę
    podrzucić TP SA i powiedzieć, ze chciałbyś korzystać z ich usług, ale Ci
    nie pozwalają. Sądzę, że ich radcy prawni poradzą sobie bardzo szybko z
    kretynizmami w tych umowach.

  • 4. Data: 2008-01-26 23:26:17
    Od: "syn Bogarta" <syn[do wyciecia]bogarta@wp.pl>

    "Andrzej Lawa" wrote:

    > Zdefiniuj "sporą".

    ok. 400-500 zł. Wcześniej Dialog powyliczał mi jakieś abstrakcyjne opłaty
    do comiesięcznych rachunków. Stąd ta nadpłata.

    > Zdefiniuj "dłuższy czas".

    Umowę rozwiązałem na w 2004. Pismo z kancelarii komornika otrzymałem w 2007.
    Wcześniej, jak pisałem żadnych ponagleń, upomnień itp. Ponieważ mnie nie
    cisnęło z kasą i czekałem na ich ruch, to nie ruszałem tematu, tym bardziej,
    że miałem w rodzinie poważne kłopoty ( ciężki wypadek).

    Czy nie powinienem otrzymać jakiegoś oficjalnego pisma z monitem o zwrot
    urządzenia?

    > A jesteś pewien, że to komornik, a nie jakieś windykatorki? Jak
    > windykatorki podały się za komornika - to jazda donos zrobić! Toż to
    > przestępstwo...

    Tak. Na 100% Kancelaria komornicza.

    > Hmmm... Dialog i ci sprzedający mieszkanie działając wspólnie i w
    > porozumieniu wykorzystali Twoją niewiedzę do uzyskania korzyści
    > majątkowej.... Oszustwo? ;)

    Jakieś konkretne paragrafy nasuwuwają się Panu? Żeby pisemko poważniej
    wyglądało ;)

    Dziękuję za zainteresowanie i poradę!

    syn B.

  • 5. Data: 2008-01-26 23:28:11
    Od: "syn Bogarta" <syn[do wyciecia]bogarta@wp.pl>

    "Robert Tomasik" wrote:

> [...]
    > podrzucić TP SA i powiedzieć, ze chciałbyś korzystać z ich usług, ale Ci
    > nie pozwalają. Sądzę, że ich radcy prawni poradzą sobie bardzo szybko z

    Hmm, pomyślę nad tym. Blok cały okablowany jest Dialogiem, ale nie wątpię,
    że mądre głowy z TP coś podpowiedzą. To niegłupie :D

    Thx!

    syn B.

  • 6. Data: 2008-01-27 00:35:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Klauzula niedozwolona.

    Wybacz Andrzeju, ale o tym czy jest to klauzula niedozwolona czy nie,
    decyduje prezes UOKIK-u, a nie Andrzej Lawa.

    M.

  • 7. Data: 2008-01-27 00:38:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    syn Bogarta pisze:
> [...]

    Oleją. Przecież to bogata firma :-) Nie zależy im na jednym kliencie :-P

    > Hmm, pomyślę nad tym. Blok cały okablowany jest Dialogiem, ale nie wątpię,
    > że mądre głowy z TP coś podpowiedzą. To niegłupie :D

    Złóż formalne zamówienie na linię telefoniczną, pisemnie z
    potwierdzeniem odbioru. Odmówią, podadzą podstawe prawną (!), to dalej
    pomyślimy. Jeszcze na tym zarobisz :-)

    M.

  • 8. Data: 2008-01-27 00:44:18
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Wybacz Andrzeju, ale o tym czy jest to klauzula niedozwolona czy nie,
    > decyduje prezes UOKIK-u, a nie Andrzej Lawa.

    A sądom nic do tego? Nie są kompetentne do ocenienia "na żądanie"? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Nie ma bliższego związku niż związek między bliźniakami.

  • 9. Data: 2008-01-27 00:49:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > A sądom nic do tego? Nie są kompetentne do ocenienia "na żądanie"? :-)

    Dokładniej to jest tak:

    "Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadza regularne kontrole
    wzorców stosowanych w umowach z konsumentami [...]. W ich następstwie
    skierowanych zostało szereg pozwów do Sądu Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów (SOKiK). Postanowienia umowne uznane prawomocnym wyrokiem
    SOKiK za niedozwolone są wpisywane do Rejestru klauzul niedozwolonych.
    Od tego momentu ich stosowanie w obrocie z konsumentami staje się
    zakazane. Warto wspomnieć, że prawo składania pozwów do SOKiK
    przysługuje również miejskim (powiatowym) rzecznikom konsumentów, a
    także organizacjom pozarządowym oraz konsumentom."

    Czyli mea culpa -potężny skrót myślowy, ale i tak Andrzej nie jest
    władny :-)

    M.

  • 10. Data: 2008-01-27 00:58:28
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

> [...]

    > konsumentów, a także organizacjom pozarządowym oraz konsumentom."
    >
    > Czyli mea culpa -potężny skrót myślowy, ale i tak Andrzej nie jest

    Ja bym tam to nazwał "mogącym wprowadzić w błąd uproszczeniem" :-)

    P.S.
    Może on też podpisał taką umowę i planuje skarżyć? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Salto morale jest bardziej niebezpieczne niż salto mortale.