  • 1. Data: 2008-01-26 13:40:20
    Temat: nie uruchomiony kredyt, a akt notarialny
    Od: Basia lub Damian <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pytanie co zrobić aby odzyskać, albo mieszkanie (czyli unieważnić
    akt notarialny), albo otrzymać jak najszybciej pieniądze za nie. Akt
    notarialny sprzedaży mieszkania na kredyt, kupującego bank miał
    uruchomić kredyt do 23/01/08 i nie uruchomił. Jakie mam prawa? Może ktoś
    sie zna?
    Pozdrawiam
    Baska

  • 2. Data: 2008-01-26 14:26:21
    Temat: Re: nie uruchomiony kredyt, a akt notarialny
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Basia lub Damian pisze:
> [...]
    > notarialny sprzedaży mieszkania na kredyt, kupującego bank miał
    > uruchomić kredyt do 23/01/08 i nie uruchomił. Jakie mam prawa? Może ktoś

    A w akcie notarialnym co jest napisane?
    Ze jest to umowa *przedwstepna* czy juz definitywna umowa sprzedazy?

    --
    pozdr
    luck

  • 3. Data: 2008-01-26 14:38:19
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fnfd84$7r1$1@news.onet.pl...

    [cut]

    Uniewaznic? Niby na jakiej podstawie? Jak wydaliscie mieszkanie kupujacym
    przed otrzymaniem zaplaty to sami jescie sobie winni. Zanim zaczniecie
    szukac winnych i rwac wlosy z glowy, skontaktujcie sie z kupujacym, aby ten
    skontaktowal sie z bankiem i zapytal co sie stalo z pieniedzmi. Kilkudniowa
    zwloka z wyplata kwoty kredytu to w naszym kraju niestety czeste zjawisko.

  • 4. Data: 2008-01-26 15:03:57
    Od: Basia lub Damian <d...@p...onet.pl>

    Byla to umowa sprzedazy, a klucze do momentu przelania pieniedzy nie
    zostana wydane.

    Pozdrawiam
    Baska

  • 5. Data: 2008-01-26 15:13:17
    Od: Basia lub Damian <d...@p...onet.pl>

    bank za opóźnienie nie ponosi żadnej odpowiedzialności?

  • 6. Data: 2008-01-26 15:27:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Basia lub Damian wrote:

    > bank za opóźnienie nie ponosi żadnej odpowiedzialności?

    Może, przed kupującymi. A wy możecie się domagać od kupujących odsetek
    ustawowych. Przy tych kwotach to już zauważalne pieniądze ;).

    Jeżeli ponieśliście jakieś straty z powodu opóźnienia, również możecie się
    domagać odszkodowania (nie wiem czy obok czy zamiast odsetek, chyba
    zamiast).

    p. m.

  • 7. Data: 2008-01-26 16:03:58
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fnfi4t$l2c$1@news.onet.pl...
    > Byla to umowa sprzedazy, a klucze do momentu przelania pieniedzy nie
    > zostana wydane.

    To trzymac i pod zadnym pozorem nie wydac, az pieniadze nie zostana
    przelane! Jesli sprawa nie wyjasni sie na dniach, to skontaktowac sie z
    notariuszem i porozmawiac z nim o ewentualnym odstapieniu od umowy.

  • 8. Data: 2008-01-26 21:05:20
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ja bym JUŻ w poniedziałek z rana pędził do notariusza.
    A 777 w umowie jest?
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-01-27 00:09:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    mvoicem pisze:

    > Jeżeli ponieśliście jakieś straty z powodu opóźnienia, również możecie się
    > domagać odszkodowania (nie wiem czy obok czy zamiast odsetek, chyba
    > zamiast).

    Czy jesteś tego pewien?
    Jeżeli umowa nie zawierała takiego zastrzeżenia, to liczy się odsetki
    ustawowe i tylko tyle.

    Sytuację kiedy 1 dzień zwłoki powoduje jakieś ogromne straty u
    sprzedającego nie trudno sobie wyobrazić, ale co to obchodzi kupującego
    skoro nie było takiego zastrzeżenia w umowie?

    Kupującego obowiązują odsetki ustawowe i niejako to on musi to pokryć
    (ewentualnie rozliczyć się potem z bankiem) jeżeli bank mu spóźnił wypłatę.

    Ale to że sprzedającemu przepadł np. interes życia pozwalający w ten
    jeden dzień pomnożyć majątek 2x to już przecież jego ryzyko, a nie
    kupującego.

  • 10. Data: 2008-01-27 14:22:59
    Od: Basia lub Damian <d...@p...onet.pl>

    666 pisze:
    > Ja bym JUŻ w poniedziałek z rana pędził do notariusza.
    > A 777 w umowie jest?

    jest

    Pozdrawiam
    Baska