  • 1. Data: 2002-12-16 13:10:49
    Temat: Aparat telefoniczny GSM, rekojmia...
    Od: "Robert Zychowicz" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam Szanownych Czytelnikow,

    Pozwolilem sobie zadac kilka pytan dotyczacych realizacji uprawnien
    wynikajacych z rekojmi, liczac ze ktos z Panstwa wsparty doswiadczeniem
    podobnych przypadkow rozjasni mi zaistnialy stan rzeczy.

    W miesiacu lipcu nabylem od PTK Centertel aparat telefoniczny Nokia 9210 w
    promocyjnej cenie, podpisujac jednoczesnie aneks do umowy o swiadczenie uslug
    telekomunikacyjnych zobowiazujacy mnie do nierozwiazywania tejze umowy przez
    okres 24 miesiecy. Dodam ponadto ze skorzystalem z oferty indywidualnej, oraz
    ze jedynym kryterium wyboru operatora byla mozliwosc zakupienia w "promocji"
    aparatu Nokia 9210 (potrzebny do pracy)

    Miesiac temu telefon przestal funkcjonowac w sposob umozliwiajacy jego
    uzywanie.
    Korzystajac z rekojmi zazadalem wymiany aparatu na egzemplarz wolny od wad.
    PTK Centertel skierowal aparat do ekspertyzy technicznej.
    Wynik ekspertyzy otrzymalem wraz z aparatem ktory zostal zakwalifikowany do
    wymiany (uszkodzenia nie wynikaja z winy uzytkownika).
    Wymiany jednak dokonac nie moge poniewaz podobno Nokia 9210 nie jest dostepna
    w magazynie operatora. Podobno poniewaz telefon nadal wystepuje w jego
    ofercie handlowej.
    Zaproponowano mi dwa rozwiazania:
    1. wymiane aparatu na inny (inny model, producent)
    2. zwrot gotowki

    Niestety, zakupilem akcesoria (zestaw samochodowy, dodatkowe karty pamieci)
    wydajac lacznie ok. 3000 PLN z ktorymi w sytuacji pozbawienia mnie aparatu
    Nokia 9210 nie bardzo wiem co zrobic.

    W tej sytuacji pozwalam sobie postawic nastepujace pytania:
    1. Czy w sytuacji odstapienia od umowy kupna-sprzedazy aparatu z uwagi na
    brak mozliwosci wymiany na towar wolny od wad, pojawia sie prawna mozliwosc
    rozwiazania umowy o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych (przestaly istniec
    przeslanki decydujace o wyborze operatora)
    2. Czy moge skutecznie domagac sie zwrotu kosztow poniesionych w zwiazku z
    zakupem i instalacja akcesoriow do wspomnianego aparatu. (posiadam stosowne
    rachunki)
    3. Czy w tej sytuacji mozliwe jest wykonanie zastepcze. (aparat jest dostepny
    w sklepach firmowych Nokia).
    4. Kto pokrywa koszt ekspertyzy technicznej w sytuacji gdy dokonuje jej sam
    operator.

    Licze na Panstwa sugestie.

    Pozdrawiam,

    Robert Zychowicz