  • 1. Data: 2003-05-21 18:52:21
    Temat: Przychodnia Podlaskiej KCH - czy mają prawo żądać zmiany lekarza rodzinnego
    Od: "Ania" <N...@w...pl>

    Witam serdecznie i proszę o pomoc.

    Jestem studentką - mam studencką książeczkę zdrowia, książeczkę
    ubezpieczeniową rodziców (numer).
    Jestem w Podlaskiej Kasie Chorych (teraz to się chyba nazywa Fundusz
    zdrowia). Jestem zapisana u lekarza rodzinnego w mieście A. W mieście B, w
    przychodni studenckiej, Pani z recepcji - przed zapisaniem mnie do lekarza w
    celu porady zażądała ode mnie zmiany lekarza rodzinnego na jednego z tej
    przychodni - powiedziała, że jeśli tego nie uczynię - nie zostanę zapisana
    do lekarza. Czy jest to zgodne z prawem?

    Jeżeli ktoś zna jakąś podstawę prawną, którą mogłabym Pani z recepcji
    przedstawić - ew. np zażądać na piśmie odmowy porady lekarskiej i skierować
    sprawę do sądu. Będę bardzo - bardzo wdzięczna.

    Z góry serdecznie dziękuję
    Anna Maciąg

  • 2. Data: 2003-05-21 19:27:57
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Ania" <N...@w...pl> wrote in message
> [...]
    skierować
    > sprawę do sądu. Będę bardzo - bardzo wdzięczna.

    Kiedyś było tak, że student mógł wybrać drugiego lekarza w miejscu
    studiowania i wówczas kasa płaciła 9/12 stawki dla jednej przychodni, a 3/12
    dla drugiej.
    Czy tak jest nadal nie wiem.
    Możesz zapytać w samej "kasie chorych", czy przychodnia miała prawo tak
    postąpić.
    jeżeli okaże się, że nie złóż pisemną skargę na przychodnię
    A generalnie nie rozmawiaj z paniami w recepcji, tylko z kierownikiem
    przychodni.
    Kiedyś zażądałem od pani w recepcji wezwania pogotowia, bo odmówiła
    rejestracji do lekarza z tego samego powodu. Powiedziałem, że jeśli odmówi
    zadzwonienia na 999 , to zawiadomię prokuratora o odmowie udzielenia pomocy.
    Pomogło.