  • 1. Data: 2003-05-21 19:08:34
    Temat: Obowiazek zglaszania przez szpitale chorob zakaznych do Sanepidu
    Od: p...@l...com

    Witam,

    Mam pytanie z pogranicza prawa i medycyny.

    Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu, czy w roku 2000 szpitale miały obowiązek
    zgłaszania do inspektoratów sanitarno-epidemiologicznych zachorowań na gronkowca
    złocistego metycylinoopornego (MRSA)?

    Pytam ponieważ w Ustawie z z dnia 13 Listopada 1963 roku (Dz. U. nr 50, poz.
    279), art. 6, ust. 1
    z późniejszymi poprawkami (Ustawa z dnia 24 lipca 1998r, Dz. U. Nr 106 z 1998r
    poz. 668) jest napisane:

    "1. Zakłady opieki zdrowotnej (...) mają obowiązek zgłaszania organom Inspekcji
    Sanitarnej, a także określonym publicznym zakładom opieki zdrowotnej przypadków
    zachorowania, podejrzenia o zachorowanie i zgonów na choroby zakaźne
    natychmiast po otrzymaniu o nich wiadomości.";

    Natomiast najwcześniejszy wykaz chorób zakaźnych, jaki udało mi się znaleźć
    został dołączony do Ustawy z dnia 6 września 2001r.
    (Dz. U. Nr 126, poz. 1384)

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Piotr