  • 1. Data: 2005-06-09 12:34:43
    Temat: Przewóz broni
    Od: marcin<m...@o...de>

    Witam.
    Chciałbym zakupić komuś w prezencie wiatrówkę na którą nie jest wymagane
    pozwolenie. Problem polega na tym że osoba która maiła by ją dostać mieszka za
    granicą.
    Moje pytanie brzmi: czy przewóz takiego prezentu przez granicę (do Niemiec) nie
    wiąże się z załatwianiem dodatkowych formalności i czy wogóle taki wywóz broni
    na którą zezwolenie nie jest wymagane jest możliwy.
    Dziękuję z gory za odpowiedź.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-06-09 14:34:56
    Temat: Re: Przewóz broni
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    marcin wrote:
> [...]
    > Niemiec) nie wiąże się z załatwianiem dodatkowych formalności i czy
    > wogóle taki wywóz broni na którą zezwolenie nie jest wymagane jest

    Odpowiedzi na pytanie nie znam, niemniej nie przewiduje problemu zważywszy
    na częsty przewóz wiatrówek w stronę przeciwną.
    Jest jednak jedno ale...
    W Polsce wiatrówka może miec energię do 17J, a w Niemczech tylko do 7 J.
    Powyżej potrzebne zezwolenie.

    PS. Dobre wiatrówki (zresztą niemieckie) są tańsze i w większym wyborze w
    Niemczech. Nie kupuj chińszczyzny, jakby się ona tam nie nazywała!

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
    "wp" Pozdr.

  • 3. Data: 2005-06-13 17:34:00
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:d89k0t$c64$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W Polsce wiatrówka może miec energię do 17J, a w Niemczech tylko do 7 J.
    > Powyżej potrzebne zezwolenie.

    może ktoś wie, jaka broń u nas jest na zezwolenie, natomiast u Niemców bez
    ??
    coś słyszałem o pistoletach gazowych...

    Pozdr
    kw