  • 1. Data: 2005-06-09 12:27:47
    Temat: Co może policjant?
    Od: "Kaczor" <a...@a...pl>

    Witam.
    Mam pytanie co do praw policjanta- zwykłego patrolującego miasto policjanta.
    Czy może przeszukać mi plecak sam albo czy może kazać mi wyjąć wszystko z
    kieszeni i plecaka samemu? Czy może mnie "obmacać"? Chodzi o zwykłą sytuację
    kiedy siedze sobie na ławce i podjeżdża policja.

    Jeśli można, proszę również o jakąś podstawe prawną albo miejsce gdzie można
    tego szukać- jakieś rozporządzenie ministra spraw wewnetrzych czy ustawa mówiąca
    na ten temat.

  • 2. Data: 2005-06-09 16:12:51
    Temat: Re: Co może policjant?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mam pytanie co do praw policjanta- zwykłego patrolującego miasto
    > policjanta.
    > Czy może przeszukać mi plecak sam albo czy może kazać mi wyjąć wszystko z
    > kieszeni i plecaka samemu?

    przy uzasadnionym podejrzeiu poplenienia przesteptwa przy czym
    uzasadnionym podejrzeniem nie sa szerokie spodnie czy adres a np sytuacja w
    ktorej widzi ze chowasz
    do plecaka torebke.

> [...]
    > można
    > tego szukać- jakieś rozporządzenie ministra spraw wewnetrzych czy ustawa

    www.policja.pl -> ustawa o policji

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 3. Data: 2005-06-09 21:50:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaczor" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    Policjant ma prawo dokonać kontroli osobistej w razie istnienia
    uzasadnionego podejrzenia popełnienia przez osobę poddawaną kontroli
    czynu zabronionego pod groźbą kary, gdy kontrola ma na celu
    zabezpieczenie lub ujawnienie dowodów albo rzeczy mających związek z
    realizacją czynu zabronionego. Zasadniczo może przyjąć na potrzeby
    prywatne, że policjant ma zawsze prawo przejrzeć plecak lub kieszenie.
    Bo musiał by być kretynem, by nie potrafił tego uzasadnić, w razie
    Twojej skargi. Sprawę normuje nie tyle ustawa o Policji, jak sugeruje
    Przemek (choć też), co ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 17 września
    1990 r. w sprawie trybu legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania
    kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez
    policjantów.

  • 4. Data: 2005-06-10 03:32:42
    Od: "Kaczor" <a...@a...pl>

    Pytam bo miałem wczoraj w Poznaniu przypadek, iż dwu moich kolegów w
    opuszczonych (skatowskich) spodniach szło przez rynek i podjechała do nich
    policja. Kazani im sie wylegitymować, otworzyc plecaki (zajrzeli do srodka nic
    nie dotykając), opróżnić kieszenie (i obmacali ich po kieszeniach w bluzie i
    spodniach). Kazali również samemu wprowadzić kod w telefonie pokazujący IMEI.
    Czy przeroczyli w którymś momencie prawo?

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2005-06-10 20:58:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > spodniach). Kazali również samemu wprowadzić kod w telefonie
    pokazujący IMEI.
    > Czy przeroczyli w którymś momencie prawo?

    Moi zdanie z Twojego opisu nie wynika, by przekroczyli uprawnienia.

  • 6. Data: 2005-06-10 21:43:40
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Moi zdanie z Twojego opisu nie wynika, by przekroczyli uprawnienia.

    a jakie sa warianty reakcji policji, gdyby kolesie odmowili otwarcia
    plecakow i wstukania imei ?

  • 7. Data: 2005-06-10 21:52:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    news napisał(a):

    > a jakie sa warianty reakcji policji, gdyby kolesie odmowili otwarcia
    > plecakow i wstukania imei ?

    48?

    m.

  • 8. Data: 2005-06-10 22:04:01
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    news <color@#wytnij.to#gazeta.pl> writes:

    > a jakie sa warianty reakcji policji, gdyby kolesie odmowili otwarcia
    > plecakow i wstukania imei ?

    Na pewno by gości nie spałowali. Nie te czasy.

  • 9. Data: 2005-06-10 22:14:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a jakie sa warianty reakcji policji, gdyby kolesie odmowili otwarcia
    > plecakow i wstukania imei ?

    Środki przymusu bezpośredniego wymienione w ustawie o Policji.

  • 10. Data: 2005-06-10 22:42:43
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Środki przymusu bezpośredniego wymienione w ustawie o Policji.

    ale wowczas chyba musieliby miec uzasadnione podejrzenia, aby z tej
    formy skorzystac... czyz nie ?