  • 1. Data: 2005-06-09 11:54:19
    Temat: TV polsat i akcja o jednego mniej
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Juz raz poruszalem ten temat. Nie daje mi to jednak spokoju.

    W ustawie mamy wspomniane o zakzazie uprawiania seksu z osoba majaca ponizej
    15 lat a nie z osoba powyzej 15 roku podajaca sie za mlodsza.
    "Dzielni" redaktorzy programu "interwencja" robia prowokacje (czyt
    namiawiaja do popelnienia przestepstwa, bo prowokacje
    mozna robic tylko i wylacznie z lapowka i nalezy zglosic ten fakt na policje
    zanim ona sie dowie o tym pierwsza) tzn, gosc majacy iles tam lat udaje 14
    latka w sieci.
    Po wymianie kilkunastu/dziesieciu maili, i umowieniu sie na sotsunek
    dochodzi do zatrzymania
    chlopaka (20 letniego) ktory mial sie spotkac z rzekomym 14 latkiem (ktory w
    rzeczywistosci okazal sie byc 18 latkiem).
    I teraz tak, dzielna Pani prokuraror zwraca sie do sadu o areszt tymczasowy
    a ten go zasadza.
    Jakim prawem? Przeciez

    1.nie zostalo zlamane prawo
    2. jezeli wysylal pornografdie to za przyzwoleniem drugiej osoby (bo gdyby
    prowokator powiedzial ze nie zyczy sobie takich zdjec
    to na pewno by nie otrzymal) - kolejny wiec paragraf nie jest
    zlamany!!!!!
    3. powiedzmy ze wyslal zdjecie mlodego chlopaka przy ktorym tak naprawde nie
    ma mozliwosci sprawdzenia czy pon ma 14 lat, 15, lat czy 16 lat czy ile.
    wiec znowu nie ma jak udowodnic ze jest zlamany paragraf

    Czym sie kieruja takie osoby przed zeszmaceniem czlowieka???

    Druga sprawa, zaraz zo zatrzymaniu (az sie we mnie zagotowalo), dzielny
    dziennikarz przeszedl sie po wszystkich sasiadach
    i zaczal sie ich wypytywac czy wiedzieli, ze :

    1. mieszkaja z gejem
    2. mieszkaja z pedofilem

    K. mac! nie ma w ustawie slowa pedoflil. A potocznie pedfilem jest nazywana
    osoba dorosla uprawiajaca seks z dzieckiem(gwalcaca te dziecko),
    czy definicje ta spelnia seks pomiedzy osobami rozniacymi sie 6 latami i
    uprawiajacymi (majacymi zamiar uprawiac) za dwustronnym przyzwoleniem
    seks??????????????????

    Przeciez to czyste chamstwo! Jak ten mloody czlowiek moze sie teraz odegrac
    na TV polsat, bo ja bym na jego miejscu nie odpuscil!

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 2. Data: 2005-06-09 12:27:07
    Temat: Re: TV polsat i akcja o jednego mniej
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/9/2005 1:54 PM, Przemek R... wrote :
> [...]
    > wiec znowu nie ma jak udowodnic ze jest zlamany paragraf
    >
    > Czym sie kieruja takie osoby przed zeszmaceniem czlowieka???

    Kodeksem karnym

    Art. 13. § 1. Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu
    zabronionego swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania,
    które jednak nie następuje.
    § 2. Usiłowanie zachodzi także wtedy, gdy sprawca nie uświadamia sobie,
    że dokonanie jest niemożliwe ze względu na brak przedmiotu nadającego
    się do popełnienia na nim czynu zabronionego lub ze względu na użycie
    środka nie nadającego się do popełnienia czynu zabronionego.

    Art. 14. § 1. Sąd wymierza karę za usiłowanie w granicach zagrożenia
    przewidzianego dla danego przestępstwa.
    § 2. W wypadku określonym w Art. 13 § 2 sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.

    Nie ulega wątpliwości, że sprawca wypełnił przesłanki przestępstwa z
    art. 13 § 2 kk w zw. z art. 200 kk oraz z art. 13 § 2 kk w zw. z art.
    202 § 2 kk

> [...]
    > czy definicje ta spelnia seks pomiedzy osobami rozniacymi sie 6 latami i
    > uprawiajacymi (majacymi zamiar uprawiac) za dwustronnym przyzwoleniem

    Co do geja, to naturalnie skutecznie można pozwać TV Polsat o
    zniesławienie. Fakt bycia gejem nie ma związku z pedofilią. Równie
    dobrze mogliby pytać, czy wiedzą że mieszkają z facetem który lubi rude
    niskie kobiety z małym biustem.

    Co do pedofila; Słownik Języka Polskiego podaje, że pedofil to
    "mężczyzna cierpiący na pedofilię", a pedofilia to: "zaburzenia
    seksualne, polegające na odczuwaniu popędu płciowego do dzieci". Inna
    historia, czy można wypowiadać takie oskarżenia przed skazaniem.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 3. Data: 2005-06-09 14:43:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > 13 § 2 kk w zw. z art. 200 kk oraz z art. 13 § 2 kk w zw. z art. 202 § 2

    czy czlowiek jest przedmiotem czy podmiotem ? Jak dla mnie to
    nadinterpertacja, .

    Druga sprawa, namawianie(pomoc w popelnieniu) do czynu zabronionego jest
    przerstepstwem, a umowienie sie na seks
    przez obie strony to raczejdo tego sie kwalifikuje.

    P.

  • 4. Data: 2005-06-09 15:33:49
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 09/06/2005 16:43, Przemek R... wrote :

    > czy czlowiek jest przedmiotem czy podmiotem ? Jak dla mnie to
    > nadinterpertacja, .

    Prawniczy slang ;-). Podmiotem przestępstwa jest sprawca, a w omawianym
    przypadku przedmiotem przestępstwa nie jest człowiek, ale jego dobro --
    tu konkretnie: "prawidłowy rozwój psychofizyczny osoby małoletniej" (jak
    pisze Rodzynkiewicz w komentarzu Zolla.)

    > Druga sprawa, namawianie(pomoc w popelnieniu) do czynu zabronionego jest
    > przerstepstwem, a umowienie sie na seks
    > przez obie strony to raczejdo tego sie kwalifikuje.

    Wydaje mi się, że tak - vide art. 24 kk. Jednak:
    1. nie zmienia to w żaden sposób sytuacji procesowej podejrzanego,
    2. można wywodzić, że taka prowokacja ze strony dziennikarza
    charakteryzuje się znikomą szkodliwością społeczną, a w konsekwencji nie
    jest przestępstwem (art. 1 § 2 kk).

  • 5. Data: 2005-06-09 15:48:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > tu konkretnie: "prawidłowy rozwój psychofizyczny osoby małoletniej" (jak
    > pisze Rodzynkiewicz w komentarzu Zolla.)

    wedlug poslow z komisji sledczej komentarz nie stanowi prawa jest to tylko
    interpretacja
    danego czlowieka. Prawnik jednego ze swiadkow wyjechal wlasnie z komentarzem
    :-)

    A potrafisz wykazac ze "prawidłowy rozwój psychofizyczny osoby małoletniej"
    zostanie "zaburzony"
    poprzez odbycie za zgoda obu stron stosunku?
    Jezeli chlopak jest gejem (a w zalozeniu byl) to odpada zarzucanie ze
    oskarzony wplynie na zmiane jego
    "upodoban seksualnych".
    A to ze uprawniaine seksu przez 14latka nie wplywa na jego psychike
    negatywnie mozna na bank prosto wykazac.
    (nie sadze by istnialy badania ktore temu przecza, chyba ze robione przez
    ojca dyrektora)

> [...]
    > 2. można wywodzić, że taka prowokacja ze strony dziennikarza
    > charakteryzuje się znikomą szkodliwością społeczną, a w konsekwencji nie

    gdyby nie prowokacja mogloby nigdy nie dopjsc do takiego czynu, takie
    "podjudzanie" moze zle wplynac na psychike 20 latka. ('seksistowskie'
    rozmowki i umowienie na seks)

    P.

    ps.
    nie zebym stal za pedofilami, ale tak mlody czlowiek dla mnie nigdy nim nie
    bedzie, po z atym nie uwzam za
    cos zlego gdy czlowiek - nawet starszy - uprawia seks za przywoleniem drugie
    j osoby, nawet z 14 latkiem.
    Tu moge sie zgodzic z sedzia - a propo "pedofili z dworca" - ktory
    stwierdzil ze to jest po prostu prostytucja

  • 6. Data: 2005-06-09 19:32:43
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 09/06/2005 17:48, Przemek R... wrote :

> [...]
    > interpretacja
    > danego czlowieka. Prawnik jednego ze swiadkow wyjechal wlasnie z komentarzem

    Odnosiłem się wyłącznie do tego co jest przedmiotem przestępstwa, tj. że
    nie jest nim człowiek. Czasem teksty prawne stosują terminy zdefiniowane
    w samej nauce prawa -- sam termin "przepis" nie ma definicji legalnej.

> [...]
    > negatywnie mozna na bank prosto wykazac.
    > (nie sadze by istnialy badania ktore temu przecza, chyba ze robione przez

    To jest argument, który należy zaadresować do ustawodawcy, a nie do
    stosującego prawo prawnika.

    > gdyby nie prowokacja mogloby nigdy nie dopjsc do takiego czynu, takie
    > "podjudzanie" moze zle wplynac na psychike 20 latka. ('seksistowskie'
    > rozmowki i umowienie na seks)

    To jest kwestia wpływająca na szkodliwość społeczną czynu a w
    konsekwencji na wymiar kary, lecz nie na sam fakt przestępności czynu.

> [...]
    > Tu moge sie zgodzic z sedzia - a propo "pedofili z dworca" - ktory
    > stwierdzil ze to jest po prostu prostytucja

    Uchylę się od dyskusji na ten temat, sygnalizując tylko, że się z Tobą
    nie zgadzam.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 7. Data: 2005-06-09 23:34:14
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

> [...]
    > seksualne, polegające na odczuwaniu popędu płciowego do dzieci". Inna
    > historia, czy można wypowiadać takie oskarżenia przed skazaniem.

    tylko tak się wtrącę...

    czy "pedofilia", wg tej definicji jest zabroniona przez prawo???

    --
    regent...
    (...)

  • 8. Data: 2005-06-10 11:42:07
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/10/2005 1:34 AM, regent... wrote :

    > tylko tak się wtrącę...
    >
    > czy "pedofilia", wg tej definicji jest zabroniona przez prawo???

    Oczywiście że nie. Trudno karać osobnika za chorobę. Natomiast pewne
    przejawy pedofilii są karane.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 9. Data: 2005-06-10 12:18:01
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    mnie zastanawia jeszcze na jakiej podstawie ten areszt zastosowano, to jest
    srodek zapobiegawczy,
    uzywany w "ekstremalnych sytuacjach" (podejrzenie matactwa, ucieczki itp),
    sa jeszcze inne do wyboru.
    Tutaj sprzet zostal zarewkirowany, wszystko zostalo zabezpieczone, a chlopak
    (bo to mlody chlopak) nie jest jakims zbrodniarzem,
    nie jest poszukiwany itp ... czym taka prokurator
    sie kieruje? TV ?

    P.

  • 10. Data: 2005-06-10 14:33:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d8c0dp$qqp$1@inews.gazeta.pl...

    > czym taka prokurator sie kieruje?

    IMHO modą. Teraz pedofilia, molestowanie, mobbing itp. są 'trendy'. Inne,
    bardziej groźne przestępstwa nie są tak gorliwie ścigane bo są stare i
    oklepane. A pedofilia to modna nowinka, to się nosi w tym sezonie :|