  • 1. Data: 2014-06-12 07:13:46
    Temat: Przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z ustawą
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Na stronie GIODO w jakimś uzasadnieniu dotyczącym innej sprawy przeczytałem
    coś takiego:

    "Przez cel osobisty rozumie się przetwarzanie danych na własny użytek, nie
    w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, działanie nieprzynoszące
    jakichkolwiek korzyści majątkowych. W literaturze przedmiotu za najbardziej
    typowe przykłady przetwarzania danych osobowych w celach osobistych
    wskazuje się ,,gromadzenie danych w osobistych notatnikach, notebookach i
    domowych komputerach. Jeżeli te warunki dotyczące celu przetwarzania danych
    są spełnione, to nie ma istotnego znaczenia, czy zbieranie, przetwarzanie
    dokonywane jest <<osobiście>> czy przez inną osobę. Nie ma również
    znaczenia sposób pozyskania danych oraz ich rodzaj, np. czy są to dane
    sensytywne" (J. Barta, P. Fajgielski, R. Markiewicz: Ochrona danych
    osobowych. Komentarz, Kraków 2007, s. 330). "

    Ustawa przetwarzających dane w celach osobistych nie obowiązuje.
    Czyli zbierać dane osobowe może sobie praktycznie każdy, aby tylko nic z
    tymi danymi dalej nie robił, nie zarabiał na tym ?

  • 2. Data: 2014-06-12 09:18:18
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 12 Jun 2014 07:13:46 +0200
    Karol <k...@1...pl> wrote:

    > Ustawa przetwarzających dane w celach osobistych nie obowiązuje.

    Jakby tak nie było, to chociażby książkę telefoniczną ze swoje telefonu musiałbyś
    zgłosić do GIODO ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 3. Data: 2014-06-12 11:01:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-06-12 07:13, Karol pisze:

    > Ustawa przetwarzających dane w celach osobistych nie obowiązuje.
    > Czyli zbierać dane osobowe może sobie praktycznie każdy, aby tylko nic z
    > tymi danymi dalej nie robił, nie zarabiał na tym ?

    Z bardzo nielicznymi wyjątkami nikt Ci nie może zabronić przetwarzania
    danych ogólnie dostępnych. Zresztą robisz to nonstop, świadomie lub nie.
    Na przykład, lecąc klasykiem z miasta Wrocław (starsi uzytkownicy
    pamiętają o kogo chodzi), czytajac ten post przetwarzasz moje dane
    osobowe ;-)

  • 4. Data: 2014-06-12 22:56:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jun 2014, Karol wrote:

    > Ustawa przetwarzających dane w celach osobistych nie obowiązuje.
    > Czyli zbierać dane osobowe może sobie praktycznie każdy, aby tylko
    > nic z tymi danymi dalej nie robił, nie zarabiał na tym ?

    Mniej więcej od zawsze tak mi wychodzi z "ducha przepisu".
    I do tego te same dane mogą być "legalne" lub "nielegalne"
    w zależności od celu któremu służą - dlatego cudzysłów, że
    to nie dane, a cel ich użycia jest legalny lub nie.
    IMO bardzo rozsądne rozwiązanie.

    pzdr, Gotfryd