  • 1. Data: 2005-09-03 15:00:17
    Temat: Przeterminowanie a przedawnienie.
    Od: "maxiu" <m...@o...pl>

    Mam pytanie: jaka jest różnica pomiedzy przeterminowaniem a przedawnieniem.?
    Za kazdym razem spotykam sie z inna opinią, proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-03 16:46:12
    Temat: Re: Przeterminowanie a przedawnienie.
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "maxiu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie: jaka jest różnica pomiedzy przeterminowaniem a
    > przedawnieniem.?

    Przeterminowany to moze byc dzem. :)

  • 3. Data: 2005-09-03 16:59:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Heming napisał(a):
    > Użytkownik "maxiu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przeterminowany to moze byc dzem. :)

    ;)

    Mi jeszcze przychodzi na myśl niezbyt profesjonalne określenie
    terminu (np. płatności), który już upłynął -> np. przeterminowane faktury.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-09-03 18:59:46
    Od: "maxiu" <m...@o...pl>

    > Przeterminowany to moze byc dzem. :)

    bardzo smieszne:(

  • 5. Data: 2005-09-04 08:05:53
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    > bardzo smieszne:(

    Śmieszne, bo Ty zadajesz śmieszne pytanie. Napisz konkretnie o co Ci chodzi
    i w jakim konteście spotkałeś się z tymi określeniami. Nie spotkałem się w
    prawie z określeniem "przeterminowanie", co oczywiście nie znaczy, że
    takiego określenia faktycznie się w prawie nie używa .Pzdr.

  • 6. Data: 2005-09-04 08:51:59
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 4 Sep 2005 10:05:53 +0200, Zbig.T napisał(a):

> [...]
    > prawie z określeniem "przeterminowanie", co oczywiście nie znaczy, że
    > takiego określenia faktycznie się w prawie nie używa .Pzdr.

    A niby dlaczego takie śmieszne ??
    Biorąc zdroworozsądkowe podejście ( i często używane ) to :
    przeterminowane - to takie dla których upłynął uzgodniony termin płatności,
    a nie zostały zapłacone i niekoniecznie przedawnione;
    przedawnione - to takie które uległy przedawnieniu, a więc nie ma
    możliwości ich egzekwowania na drodze prawnej ( po podniesieniu przez
    dłużnika zarzutu przedawnienia ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-09-04 09:44:40
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A niby dlaczego takie śmieszne ??
    > Biorąc zdroworozsądkowe podejście ( i często używane ) to :
    > przeterminowane - to takie dla których upłynął uzgodniony termin
    > płatności,

    To wtedy sa _wymagalne_, a nie przeterminowane.

  • 8. Data: 2005-09-04 11:17:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> naskrobał/a w

    > To wtedy sa _wymagalne_, a nie przeterminowane.

    No to mój pomysł: te, dla których upłynął termin zawity.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Módlmy sie za dzieci, które wsiakly w przescieradla!

  • 9. Data: 2005-09-04 11:18:09
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 4 Sep 2005 11:44:40 +0200, Heming napisał(a):

    > Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To wtedy sa _wymagalne_, a nie przeterminowane.

    W księgowości należności dzieli się na zwykłe i przeterminowane ( tak jak
    pisałem wcześniej ). A wymagalne są jedne i drugie.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 10. Data: 2005-09-04 11:35:14
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> naskrobał/a w

    > No to mój pomysł: te, dla których upłynął termin zawity.

    Zawity? A gdzie tu jest zawitosc?