  • 1. Data: 2005-09-03 14:44:05
    Temat: II instancja w kpk a ustalenia I instancji
    Od: "Michał" <n...@m...pl>

    Sąd I instancji całkowicie pominął szereg zarzutów wobec oskarżonego.
    Apelacja polegała na wykazaniu iż Sąd I instancji odniósł się zaledwie do
    połowy zarzutów. Występuję jako oskarżyciel prywatny. Mam pytanie czy Sąd II
    instancji jest związany ustaleniami I Instancji, czyli czy powinien odnieść
    się do wadliwości postępowania przed I instancją i zwrócić sprawę do
    ponownego rozpoznania czy Sąd II instancji od początku sam rozpozna
    wszystkie za i przeciw i wyda orzeczenie?

    Michał

  • 2. Data: 2005-09-04 10:21:38
    Temat: Re: II instancja w kpk a ustalenia I instancji
    Od: "Kamis" <u...@u...tu>

    "Michał" <n...@m...pl> zapodał:

> [...]
    > ponownego rozpoznania czy Sąd II instancji od początku sam rozpozna
    > wszystkie za i przeciw i wyda orzeczenie?

    Sąd II instancji jest od badania prawidłowości postępowania w I instancji,
    dlatego jeśli były braki w postępowaniu to sąd zwróci sprawę do ponownego
    rozpoznania. Sąd II instancji merytorycznie ocenia przewód I instancji,
    dlatego w II instancji sąd będzie rozpatrywał co zrobił sąd I instancji, a
    nie będzie badał "oddzielnie" sprawy.

    Kamis