  • 71. Data: 2005-01-04 16:39:52
    Temat: Re: Przeszukiwanie rzeczy osobistych w szkołach.
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Jan 2005 14:51:34 +0000 (UTC), poreba napisał(a):

    > Dlaczego tak jak On wobec swojego dziecka
    > (a nie tak jak Rodzic tego dziecka wobec swojego dziecka)

    Bo każda osoba zastępująca dziecku rodziców ma autonomię w doborze metod
    opieki i wychowania. Teoretycznie najlepsza opieka to taka, jaką się
    zapewnia własnemu dziecku, które się kocha.

    > i dlaczego prócz klapsa (jeżeli Rodzic klapsa by dał)

    Bo tego zabrania Kodeks karny.

    RG

  • 72. Data: 2005-01-05 20:03:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Roman G." <r...@g...pl> popełnił 04 sty 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:ch36pehbgzfo$.i0dnv4yij3g3$.dlg@40tude.net:

    > Bo każda osoba zastępująca dziecku rodziców ma autonomię
    > w doborze metod opieki i wychowania.
    Możesz wskazać ten artykuł lub § w podawanych w tym wątku
    przez Ciebie podstawach prawnych nie znalazłem zwrotu
    "autonomia w doborze metod opieki i wychowania"
    Widocznie użyto innego zwrotu, przytoczysz oryginalne brzmienie?
    Dodatkowo, napisałeś:
    "opieka taka powinna być wzorowana na opiece występującej normalnie
    w rodzinach, więc opiekun może postapić wobec powierzonego mu dziecka
    tak, jak postąpiłby wobec swojego własnego dziecka".
    Dlaczego z góry zakładasz "normalność" rodziny opiekuna?
    Czy przy braku "normalności" działania opiekuna są zatem ograniczone?

    (klapsa)
    > Bo tego zabrania Kodeks karny.
    Zaraz, zaraz: zabór mienia, ograniczenia wolności osobistej,
    restrykcje swobody wypowiedzi itp. mieszczą się w obszarze prerogatyw
    pedagoga działającego w ramach "delegacji" prawnych i w zastępstwie rodzica
    są prawem dozwolone, a drobne naruszenia nietykalności osobistej
    (o klapsie piszemy, nie o ciosie) przekraczają granice władzy
    rodzicielskiej?
    Wytłumacz tę dwoistość twoich poglądów.

    --
    pozdro