  • 11. Data: 2020-02-19 21:18:16
    Temat: Re: Przeszukanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2020 o 21:01, grzech pisze:

    > Bedzie z tego  wynikało, że odbyło się bezprawnie. W zależności od
    > sytuacji osoby odpowiedzialne mogą być pociągnięte do odpowiedzialności
    > dyscyplinarnej lub karnej.

    Z naciskiem na _mogą_ . Pod warunkiem, że ziobokurator wniesie zarzuty.
    Weź mnie nie rozśmieszaj. Bez żadnego tryby weszli, bez żadnego trybu
    oleją skargi.

    > Można wystąpić o odszkodowanie.

    Można - w pisim sądzie. W sąsiednim wątku pisałem - nie po to pis
    przejmował sądy, żeby w nich partia przegrywała. W ostateczności jak
    sędzia będzie miał resztki godności to mu się rzuci koło ratunkowe w
    postaci wniosku o rozpatrzenie jakiegoś tam pytania przez piotrowicza z
    krychą w TK i SN i zawieszenie sprawy. Czyli po prostu sprawę się odłoży
    ad acta bez ropatrywania. Co jest o tyle wygodne, że wszelkie następne
    pozostaną bez rozpatrzenia niejako z automatu, bo w każdej podobnej
    będzie wniosek o wstrzymanie się z oceną "wątpliwości" przez w/w.
    Przecież po coś ta cała "reforma" była - prawda?

    > Wszelkie
    > dowody uzyskane podczas takiego przeszukania nie mogą być dopuszczone na
    > rozprawie(przykład agent Tomek i posłanka).

    O tym akurat decyduje sąd. W sprawie tomka i posłanki nie dlatego nie
    były dopuszczone, że tomek nie miał odpowiednich papierów, a dlatego, że
    zdaniem sądu jest różnica między prowokacją (w rozumieniu prawnym -
    czyli umożliwienia popełnienia czyny zabronionego w ramach prowokacji
    służb) a jawnyn namawianiem w użyciem technik psychologicznych.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-02-19 21:30:18
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > dowody uzyskane podczas takiego przeszukania nie mogą być dopuszczone na
    > rozprawie(przykład agent Tomek i posłanka)

    o to właśnie chodzi, grzechu durny:)

  • 13. Data: 2020-02-19 22:44:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Feb 2020 21:01:12 +0100, grzech napisał(a):

> [...]
    > dowody uzyskane podczas takiego przeszukania nie mogą być dopuszczone na
    > rozprawie(przykład agent Tomek i posłanka).

    Jestes pewien tego dopuszczenia ?
    To nie Ameryka ...

    J.

  • 14. Data: 2020-02-20 16:08:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 19.02.2020 o 17:30, J.F. pisze:

    >nie ściemniaj, to przestępstwo

    A tymczasem w Poznaniu na komisariacie zmarl 18-latek, a prokurator
    prowadzi sledztwo w kierunku nieumyslnego spowodowania smierci.
    Przyczyny nieznane, policjantow sie chwilowo o nic nie podejrzewa,
    a jednak mozna by rzec, ze prorok wyraznie chce kogos wrobic :)

    A tymczasem to moze on po prostu musi cos wpisac w powod sledztwa :-)

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-smierc-18-lat
    ka-w-poznanskim-komisariacie-na-ciele-zmarlego-,nId,
    4337752

    aczkolwiek

    "Kobieta z rodziny zatrzymanego wczoraj Tomasza S. napisała w mediach
    społecznościowych, że w opinii najbliższych do śmierci nastolatka
    przyczyniło się zachowanie policjantów. Policja próbuje się teraz
    wybielić, ale od początku policjantka groziła paralizatorem oraz
    bronią, kopała po żebrach i głowie człowieka w kajdankach, który nie
    miał się nawet jak obronić. Siedziało na nim 4 policjantów. Tomek był
    wycieńczony, podejrzewamy, że został porażony paralizatorem i tego nie
    wytrzymał - czytamy we wpisie kobiety."

    J.

  • 15. Data: 2020-02-21 01:58:51
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-19 o 11:01, J.F. pisze:

    > CBA przeszukalo mieszkania prezesa NIK.
    >
    > Prezes ma immunitet i zapowiada odwolanie.
    >
    > No i co dalej ?
    > Odwolanie zostanie uwzglednione, a przeszukanie ... uznane za niebyle ?
    > Czy odpowiedzialni funkcjonariusze zostana skierowani do sprzatania po
    > sobie ?
    >

    > Ma to tez kontekst szarego obywatela, ktoremu przeszukanie moze zrobic
    > policjant na podstawie legitymacji, a potem prokurator ma podpisac.

    Niech sie odwołuje. Immunitet nie obejmuje pomieszczeń, tylko osobę.
    Jeżeli były tam dokumenty objęte tajemnicą, to jest przewidziany tryb
    ich zabezpieczania. Powodzenia więc mu życzę w odwoływaniu się.
    Przeszukanie na podstawie legitymacji, to inna historia.

    --
    Sonn

  • 16. Data: 2020-02-21 02:00:04
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-19 o 16:55, u2 pisze:

    > jaka jest podstawa prawna przeszukania ?

    Kodeks postępowania karnego, ale to za trudne dla idiotów potrafiących
    tylko wklejać prasówki.

    --
    Sonn

  • 17. Data: 2020-02-21 02:02:35
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-19 o 17:30, J.F. pisze:

    > Zreszta - nie slyszales? Cokolwiek sie wpisuje jako podstawe, a potem
    > najwyzej zmieni sie zarzuty :-)

    Podstawy prawne przeszukania są stałe i zarzuty nie mają nic do tego.
    Mozna nawet zrobić przeszukanie u świadka. Często zresztą przeszukanie
    poprzedza przedstawienie zarzutów.

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2020-02-21 02:03:40
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-19 o 21:01, grzech pisze:

> [...]
    > dowody uzyskane podczas takiego przeszukania nie mogą być dopuszczone na
    > rozprawie(przykład agent Tomek i posłanka).

    Teraz według nowego "lex Zero" już mogą.

    --
    Sonn

  • 19. Data: 2020-02-21 05:48:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Feb 2020 01:58:51 +0100, Sonn napisał(a):

    > Niech sie odwołuje. Immunitet nie obejmuje pomieszczeń, tylko osobę.
    > Jeżeli były tam dokumenty objęte tajemnicą, to jest przewidziany tryb
    > ich zabezpieczania.

    A jak policja, czy CBA, sejfy otwiera ?

    > Powodzenia więc mu życzę w odwoływaniu się.

    Teraz jakies dziwne wojenki w sadach, to moze i powodzenie nastapi :-)
    Ale ... co sie wtedy dzieje dalej? Bo przeszukanie juz bylo ...

    > Przeszukanie na podstawie legitymacji, to inna historia.

    tym niemniej prokurator ma potwierdzic. A jak nie potwierdzi, to co
    sie dzieje dalej ?

    J.

  • 20. Data: 2020-02-21 06:32:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2020 o 05:48, J.F. pisze:

    > Teraz jakies dziwne wojenki w sadach, to moze i powodzenie nastapi :-)

    Taa. Polegające na tym, że tym razem banaś komuś wjazd zrobi. Ale czego
    spodziewać się po karju, gdzie minister obrowny wsławił się włamaniem do
    biura nato?

    --
    Shrek