  • 1. Data: 2003-03-16 20:44:54
    Temat: dzieci po 22:00 bez opieki?
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    czy dzieci ponizej 18 lat moga przebywac bez opieki po godz 22:00 poza domem
    czyli na tzw. podworku?

    Mam taka sytuacje ze mieszkam w parterowym domku, moje okna znajduja sie 5
    metrow od ulicy na ktorej szczegolnie wieczorami i latem dziciarnia gra w
    pilke, walac nia albo w moj plot, albo samochod albo poprostu strzasznie
    glosno sie zachowujac nie dajac nam spac.
    Czesto tez ta ich pileczka laduje u mnie za ogrodzeniem, przy czym spokojnie
    wskakuja sobie do mojego ogrodka, chodza pod oknami przezz ktore w zasadzie
    mozna bez problemu wejsc do domu...
    Zadne prosby, grozby ani inne racjonalne argumenty nic nie daja,
    Pytanie czy taka dzieciarnia moze przebywac jw. poza domem
    Moze telefon do strazy miejskiej i ich ewentualna wizyta i postraszenie
    przez nich rodzicow by cos pomoglo?
    Moze ktos ma jakies inne rady, bede wdzieczny

    pozdr
    bubaaaa

  • 2. Data: 2003-03-17 00:23:22
    Temat: Re: dzieci po 22:00 bez opieki?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | czy dzieci poniżej 18 lat mogą przebywać bez opieki po godz. 22:00
    | poza domem czyli na tzw. podwórku?

    Dzieci mogą przebywać poza domem, bo żaden znany mi przepis im tego nie
    zabrania. No ale nie mogą zakłócać ciszy nocnej i tu oczywiście wezwanie
    służb porządkowych może mieć sens. Osobiście odradzam, bo dzieci bywają
    złośliwe, ale to już inna bajka.

  • 3. Data: 2003-03-17 07:48:40
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "buba" <1...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zasadzie
    > mozna bez problemu wejsc do domu...

    > Moze ktos ma jakies inne rady, bede wdzieczny

    Moze to malo prawnicza rada ale kup rottweilera:-)) Albo jakies inne
    sympatyczne bydle:-)) Rottweilery mają ten plus, ze mają juz fatalną opinie
    ludojadów. Masz ogrodzoną posesję - umieść na niej tabliczkę ostrzegawczą i
    ciesz się spokojem:-))

    HaNkA Co Ma RoTTwEiLeRa :-))

  • 4. Data: 2003-03-17 15:02:32
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "buba" <1...@N...wp.pl> pisze w news:b52ndf$5tp$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > czy dzieci ponizej 18 lat

    powyzej 18 jest sie juz doroslym (przynajmiej teoretycznie ;)

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2003-03-17 18:07:12
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    i co to da? jak dzieciak wejdzie na posesje i pies go pogryzie to i tak
    wlasciciel psa bedzie odpowiadal za pogryzienie!

    mongooes

  • 6. Data: 2003-03-17 18:45:53
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Mongooes" <m...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

    > i co to da? jak dzieciak wejdzie na posesje i pies go pogryzie to i tak
    > wlasciciel psa bedzie odpowiadal za pogryzienie!

    No nie tak całkiem do końca - nie wiem czy pamiętasz taka sprawe pare lat
    temu gdy na jakies wsi jakis dzieciak postanowil idac do kolegi skrocic
    sobie droge przez posesje sąsiada, ktorej pilnowal rott. Przelazl przez płot
    a skutek mozesz sobie wyobrazic sam. Wlasciciel psa nie zostal ukarany bo
    dopelnil wszelkich formalnosci zwiazanych z trzymaniem takiego psa łacznie z
    odpowiednim ogrodzeniem oraz tabliczkami ostrzegawczymi. Pies nie zostal
    nawet uspiony. Niestety nie da sie wyeliminowac ludzkiej glupoty - moj
    poprzedni rott zaatakowal znajomą tesciowej, ktora wiedzac ze w pokoju jest
    rott, kompletnie jej obcy jak gdyby nigdy nic weszla do pokoju w ktorym byl
    zamknięty pies. Zwierz zaatakowal - byl zawsze uczony ze ma lapac za rekę
    wiec skonczylo sie na niegroznych ranach na przedramieniu ale weterynarz,
    ktory dokonywal 10 dniowej obserwacji psa na okolicznosc wykluczenia
    wscieklizny powiedzial ze po pierwsze nie ma w tym absolutnie winy psa, po
    drugie ze zna latwiejsze i mniej bolesne sposoby popelniania samobojstwa niz
    wchodzenie na teren strzezony przez jakiegokolwiek obcego psa.

    Zaproponowalam bubie kupno psa troche zartobliwie ale pomysl jest nie taki
    zly. z jednej strony pies bedzie dzialal jak straszak i dzieciaki juz nie
    tak chetnie beda forsowac ogrodzenie, po drugie buba tez poczuje sie
    bezpieczniej

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-03-17 20:20:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale dzieckiem jest się dalej. ;-))

  • 8. Data: 2003-03-17 21:00:13
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

> [...]
    > zly. z jednej strony pies bedzie dzialal jak straszak i dzieciaki juz nie
    > tak chetnie beda forsowac ogrodzenie, po drugie buba tez poczuje sie

    racja, ale niestety...uroki wspolwasnosci ;-(
    pies ( nawet nie rott ) nie bardzo moze biegac po podworku, bo a nuz ktos
    przyjdzie
    do wspowlasciciela domku i pies sie na niego rzuci...brrrr.....dopiero
    mialbym sie z pyszna

    to juz wole dzieciaki w ogrodku lub na ulicy
    ale jest to mocno uciazliwe bo mecze pilkarskie w zasadzie juz sie zaczely
    ( troche cieplej sie zrobilo )
    a koncza sie jak sie prawie zaczyna sezon narciarski ;-))

    ale dzieki za po-rady ;)

    bubbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....................

  • 9. Data: 2003-03-17 21:10:34
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sun, 16 Mar 2003 21:44:54 +0100, "buba" <1...@N...wp.pl> wrote:

> [...]
    >przez nich rodzicow by cos pomoglo?
    >Moze ktos ma jakies inne rady, bede wdzieczny

    Hmmm, a gdyby rozwazyc wykorzystanie drogi niezgodnie
    z jej przeznaczeniem?
    Prawo o ruchu drogowym dosc szczegolowo reguluje obowiazki
    pieszego (musi isc chodnikie, a jak nie ma to poboczem, nigdy
    srodkiem drogi, a co dopiero gra w pilke na drodze!).

  • 10. Data: 2003-03-19 12:28:24
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze w

    > Ale dzieckiem jest się dalej. ;-))

    to prawda czasem jeszcze przez dluuugi czas

    --
    huski
    h...@i...pl