  • 1. Data: 2007-08-09 12:51:28
    Temat: Przesyłka ubezpieczona
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Kupiłem na allegro pewną lampe. Poszła siódemką jako przesyłka ubezpieczona.
    Oczywiście siódemka rozwaliła w drobiazgi lampe. Karto wyglądał jak przeżył
    trzęsienie ziemi połączone z potopem. Spisałem z kurierem protokół...
    Komu należy się ubezpieczenie, mi czy nadawcy?
    W regulaminie jest napisane:

    1. Wszelkie reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
    usługi, przyjmuje Centrala Siódemki.
    2. Podmiotami legitymowanymi do zgłoszenia reklamacji (zwanymi dalej
    "Reklamującymi") są:
    a) Nadawca;
    b) Odbiorca w przypadku gdy Nadawca zrzeknie się pisemnie na jego rzecz swego
    prawa do dochodzenia roszczeń.

    I jak rozumieć:

    6. Odszkodowanie za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki nie może
    przewyższać zwykłej wartości przesyłki lub kwoty 100,00 zł w zależności od
    tego, która z tych wartości jest niższa.

    gdy paczka była ubezpieczona na 2000zł(najniższa kwota na liście
    przewozowym)?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 2. Data: 2007-08-09 13:39:34
    Temat: Re: Przesyłka ubezpieczona
    Od: "e<>n" <n...@v...com>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego, która z tych wartości jest niższa.
    >
    > gdy paczka była ubezpieczona na 2000zł(najniższa kwota na liście

    powinienes dochodzić wartości przesyłki/rekompensaty z ubezpieczenia Siódemki, a
    nie z ogólnego regulaminu usług (tak by było gdyby nie została ubezpieczona);
    skontaktuj się z nimi i poproś o warunki ubezpieczenia oraz namiary dotyczące
    ich ubezpieczyciela