  • 1. Data: 2007-08-09 11:07:25
    Temat: Darowizna mieszkania - problem
    Od: "tucha1" <t...@W...gazeta.pl>

    Witam.
    Rodzice chcą podarować mi mieszkanie, w którym obecnie nie mieszkają. Jednak
    chcą mieć pewność, że do końca swoich dni ja tego mieszkania nie sprzedam lub
    nie wynajmę bez ich zgody. Ja zgadzam się na te warunki. W jaki sposób mogą
    ograniczyć mi to prawo - czy przy darowiźnie w akcie notarialnym robi się
    jakieś zastrzeżenia, czy może trzeba założyć księgę wieczystą i wpisać tam
    służebność osobistą dla rodziców?
    Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-08-09 11:42:53
    Temat: Re: Darowizna mieszkania - problem
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tucha1 pisze:

    > Rodzice chcą podarować mi mieszkanie, w którym obecnie nie mieszkają. Jednak
    > chcą mieć pewność, że do końca swoich dni ja tego mieszkania nie sprzedam lub
    > nie wynajmę bez ich zgody. Ja zgadzam się na te warunki.

    Nie można przenieść własności nieruchomości pod warunkiem.

    > W jaki sposób mogą ograniczyć mi to prawo - czy przy darowiźnie w akcie notarialnym
    robi się jakieś zastrzeżenia, czy może trzeba założyć księgę wieczystą i wpisać tam
    > służebność osobistą dla rodziców?

    Można zastrzec dla rodziców służebność mieszkania.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-08-09 11:51:18
    Od: "tucha1" <t...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Można zastrzec dla rodziców służebność mieszkania.

    Czy zapis o służebności mieszkania dokonuje się w akcie notarialnym przy
    darowiźnie, czy też trzeba założyć KW dla mieszkania i tam wpisać?

  • 4. Data: 2007-08-09 12:00:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tucha1 pisze:

    > Czy zapis o służebności mieszkania dokonuje się w akcie notarialnym przy
    > darowiźnie, czy też trzeba założyć KW dla mieszkania i tam wpisać?

    I to i to.

  • 5. Data: 2007-08-09 12:03:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "tucha1" <t...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Jednak
    > chcą mieć pewność, że do końca swoich dni ja tego mieszkania nie sprzedam

    no to po co chcą ci darować teraz.
    Niech napiszą testamenty, wówczas będą mieli to co chcą.

  • 6. Data: 2007-08-09 12:13:36
    Od: "tucha1" <t...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > no to po co chcą ci darować teraz.
    > Niech napiszą testamenty, wówczas będą mieli to co chcą.

    Jak dają to biorę, bo mogą się rozmyślić...

  • 7. Data: 2007-08-09 16:19:10
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > Jak dają to biorę, bo mogą się rozmyślić...
    > Pozdrawiam

    Mogą ci podarować np 99/100 własności i wówczas będąc współwłacicielami
    nadal będą mieli pełen wpływ na sprzedaż i zarząd nadzwycznajny (wynajem). A
    po ich smierci wykup 1/100 mieszkania od reszty rodzeństwa nie będzie chyba
    finansowym problemem.

  • 8. Data: 2007-08-09 17:25:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    william pisze:

    > Mogą ci podarować np 99/100 własności ...

    A pro po ułamków:
    można by tak po prześladować polityków: ustanowić ich w testamencie
    spadkobiercami 1/1000000 spadku.
    Jakby każdy zdenerwowany na nich emeryt tak zrobił zbankrutowaliby na
    oświadczenia o odrzuceniu spadku.
    No i jest to też sposób na prześladowanie nielubaniej rodziny, liczącej
    na spadek: ustanwiamy spadkobiercą w jakimś ułamku jakiegoś Busha i
    Putina spadkobiercą w znikomym stopniu i rodzina ma problem jak cholera.

    Przepraszam za durne skojarzenia ;)

  • 9. Data: 2007-08-09 21:04:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > spadkobiercami 1/1000000 spadku.
    > Jakby każdy zdenerwowany na nich emeryt tak zrobił zbankrutowaliby na

    A dlaczego mieliby odrzucac? Ja bym przyjal.

  • 10. Data: 2007-08-09 21:06:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > A dlaczego mieliby odrzucac? Ja bym przyjal.

    To jeszcze lepiej - a w zasadzie gorzej dla przyjmującego.
    Koszty procesów o podział spadku byłby większy niż koszt odrzucenia spadku.
    Czasem można też przyjąć jakiś dług.