  • 1. Data: 2007-08-09 08:08:39
    Temat: okres wypowiedzenia
    Od: "AniaC" <a...@h...pl>

    Witam,

    Czytalam wczesniej dyskusje o okresie wypowiedzenia ale mam troszke inne
    pytanie.
    Umowe o prace podpisalam 11 pazdziernika 2004.
    Z tego co wiem to nawet jak zloze wypowiedzenie powiedzmy dzisiaj to i tak
    liczy sie od konca miesiaca czyli nowa prace bym mogla zaczac 1
    pazdziernika.
    Czy w takim razie jezeli chce zachowac miesieczny okres wypowiedzenia a nie
    3 miesieczny musze sie pospieszyc do konca sierpnia?
    Rozumiem ze jak zloze 10 wrzesnia (miesiac i 1 dzien przed uplywajacymi 3
    latami) to i tak bedzie sie okres wypowiedzenia liczyl od poczatku
    pazdziernika i wskocze wtedy juz w 3 miesiace?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    Ania

  • 2. Data: 2007-08-09 10:06:14
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    witam!

    powiem tak:

    przepisy dotyczące okresu wypowiedzenia przewidziane w kp są przede
    wszystkim dla pracodawcy - jeżeli on chce wypowiedzieć ci umowę o pracę to
    musi to uczynić zgodnie z kodeksem pracy; on nie może skrócić ci tego okresu
    sam;
    natomiast ty możesz rozwiazać stosunek pracy za wypowiedzeniem np. 2
    tygodniowym, masz takie prawo by swoje uprawnienia dodbrowolnie i swiadomie
    naruszać - bo to jest twoje uprawnienie i możesz w wypowiedzeniu napisac ze
    3 miesiące, ale równie dobrze np. 1 miesiąc, lub 2 tygodnie, lub 1 tydzień;
    oczywiście jeżeli to ty składasz wypowiedzenie;
    jest tez rozwiązanie inne - niezaleznie od tego kto wypowiada umowę, na
    podstawie art.36 paragraf 6 kp strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy
    o pracę przez jedną z nich ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy
    (okres wypowiedzenia); ustalenie takie nie zmienia trybu rozwiązania umowy o
    pracę - zatem pisemne porozumienie co do okresu wypowiedzenia dokonane
    zgodnie przez ciebie i pracodawcę po dokonaniu wypowiedzenia (po doręczeniu
    oświadczenia o wypowiedzeniu)

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-09 11:13:31
    Od: "AniaC" <a...@h...pl>

    "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wszystkim dla pracodawcy - jeżeli on chce wypowiedzieć ci umowę o pracę to
    > musi to uczynić zgodnie z kodeksem pracy; on nie może skrócić ci tego
    [ciach]

    Jest tak ze to ja bym chciala wypowiedziec umowe o prace. I wiem ze jak nie
    wyrobie sie do i wyjdzie ze bede miala okres 3 miesiace to mnie wczesniej
    nie puszcza. A jakos nie bardzo bym chciala siedziec az 3 miesiace wiec by
    mi zalezalo zeby prawnie nie mogli mnie zatrzymac dluzej jak miesiac. Z tego
    wniosek ze musze zlozyc papiery do konca sierpnia czy do 10 wrzesnia
    (miesiac przed uplywem 3 lat)?

    Ania

  • 4. Data: 2007-08-09 12:02:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "AniaC" <a...@h...pl> wrote in message news:f9ei27$mkp$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy w takim razie jezeli chce zachowac miesieczny okres wypowiedzenia a
    > nie 3 miesieczny musze sie pospieszyc do konca sierpnia?

    tak

    > Rozumiem ze jak zloze 10 wrzesnia (miesiac i 1 dzien przed uplywajacymi 3
    > latami) to i tak bedzie sie okres wypowiedzenia liczyl od poczatku
    > pazdziernika i wskocze wtedy juz w 3 miesiace?

    tak.
    chyba, ze sie dogadacie i skrocicie okres wypowiedzenia.

  • 5. Data: 2007-08-10 09:02:41
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak miesiac. Z tego wniosek ze musze zlozyc papiery do konca sierpnia czy
    > do 10 wrzesnia (miesiac przed uplywem 3 lat)?

    chyba nie do końca rozumiesz co piszę - napisałem że jeżeli pracownik składa
    oświadczenie o rozwiązaniu stosunku pracy za wypowiedzeniem, to może
    wskazać, że okres wypowiedzenia będzie krótszy, niż to przewiduje ustawa -
    Kodeks pracy w art.36kp; możesz więc już dziś napisać do pracodawcy
    oświadczenie że wypowiadasz stosunek pracy za np. 1 tygodniowym
    wypowiedzeniem, mimo że przysługuje ci inny dłuższy okres zgodnie z kp i
    niezależnie od okresu pracy u tego pracodawcy;
    możesz się też z nim dogadać - art.36 paragraf 6 kp - już pisałem

    powtarzam - terminy wypowiedzenia wskazane w art.36kp (sprawdz jak masz
    możliwośc) dotyczą i obowiązują tylko pracodawcę a nie pracownika; skoro
    tylko za twoją zgoda pracodawca może je skrócić, to moja intepretacja jest
    własciwa i chyba juz teraz zrozumiała

    pzdr

  • 6. Data: 2007-08-10 09:09:26
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak miesiac. Z tego wniosek ze musze zlozyc papiery do konca sierpnia czy
    > do 10 wrzesnia (miesiac przed uplywem 3 lat)?

    czekanie na koniec sierpnia czy 10. wrzesnia? nie bardzo rozumiem o co ci
    chodzi - to kiedy złożysz oświadczenie o wypowiedzeniu nie ma znaczenia -
    terminy liczy się tak jak w kodeksie cywilnym - a zatem jak piszesz że okres
    wypowiedzenia tydzien od doręczenia wypowiedzenia pracodawcy, to umowa
    rozwiąze się dokładnie po upływie tego tygodnia (chyba że się mylę i
    jakiegoś przepisu nie sprawdziłem ale czytam ujednoliconą najświeższą wersję
    KP)
    z tego co piszesz to bardzo ci zależy na rozpoczęciu juz nowej pracy, zatem
    nie pojmuję dlaczego zwlekasz

    pzdr

  • 7. Data: 2007-08-10 09:12:41
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 10 Sie, 11:02, "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    wrote:
    > chyba nie do ko ca rozumiesz co pisz - napisa em e je eli pracownik sk ada
    > o wiadczenie o rozwi zaniu stosunku pracy za wypowiedzeniem, to mo e
    > wskaza , e okres wypowiedzenia b dzie krótszy, ni to przewiduje ustawa -
    > Kodeks pracy w art.36kp; mo esz wi c ju dzi napisa do pracodawcy
    > o wiadczenie e wypowiadasz stosunek pracy za np. 1 tygodniowym
    > wypowiedzeniem, mimo e przys uguje ci inny d u szy okres zgodnie z kp i
    > niezale nie od okresu pracy u tego pracodawcy;
    > mo esz si te z nim dogada - art.36 paragraf 6 kp - ju pisa em

    Pracownik nie mo e wskaza krótszego okresu wypowiedzenia - jedyna
    mo liwo jego skrócenia to porozumienie po wypowiedzeniu. Nie mo na
    tego zrobi jednostronnie. Wyj tkiem by oby, gdyby krótszy okres
    wypowiedzenia przez pracownika by zapisany w umowie o prac .

    --
    Regards
    Matt

  • 8. Data: 2007-08-10 09:14:27
    Od: Matt <m...@g...com>

    wrote:
> [...]
    > niezale nie od okresu pracy u tego pracodawcy;
    > mo esz si te z nim dogada - art.36 paragraf 6 kp - ju pisa em

    Pracownik nie moze wskazac krótszego okresu wypowiedzenia - jedyna
    mozliwosc jego skrócenia to porozumienie po wypowiedzeniu. Nie mozna
    tego zrobic jednostronnie. Jedyna mozliwosc to gdyby krótszy okres
    wypowiedzenia przez pracownika byl zapisany w umowie o prace.

    --
    Regards
    Matt

  • 9. Data: 2007-08-10 09:41:31
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Krzysiek pisze:

> [...]
    > wypowiedzeniem, mimo że przysługuje ci inny dłuższy okres zgodnie z kp i
    > niezależnie od okresu pracy u tego pracodawcy;

    Jakbyś zajrzał do przepisu, na który się powołujesz, to wiedziałbyś,
    że brzmi on "strony mogą ustalić", czyli że skrócenie okresu
    wypowiedzenia przez pracownika wymaga zgody pracodawcy.

    > możesz się też z nim dogadać - art.36 paragraf 6 kp - już pisałem

    O, tak - dogadać.

> [...]
    > tylko za twoją zgoda pracodawca może je skrócić, to moja intepretacja jest

    Pracownik też może skrócić - za zgodą pracodawcy. A Twoja
    interpretacja, że pracownik może oświadczyć, jest do...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-08-11 09:31:42
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 10 Aug
    2007 11:09:26 +0200, Krzysiek zeznał(a):

> [...]
    > rozwiąze się dokładnie po upływie tego tygodnia (chyba że się mylę i
    > jakiegoś przepisu nie sprawdziłem ale czytam ujednoliconą najświeższą wersję

    Zanim zaczniesz odpowiadać, przeczytaj więcej niż 29 artykułów. Bo
    widać, że do art. 30 już nie dotarłeś.