  • 1. Data: 2004-12-03 20:57:24
    Temat: Przestepstwo skutkowe i bezskutkowe?
    Od: "Michał C. - student" <c...@g...pl>

    Witam ponownie. Ostatnio czytalem o przestepstwach skutkowych i
    bezskutkowych. Mam pytanie do grupowiczow:
    1) Dlaczego przestepstwo kradzieży np: samochodu jest bezskutkowe ?
    2) Jak najprościej to zrozumieć ?

  • 2. Data: 2004-12-04 05:42:06
    Temat: Re: Przestepstwo skutkowe i bezskutkowe?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Michał C. - student napisał(a) w wiadomości
    > Witam ponownie. Ostatnio czytalem o przestepstwach skutkowych i
    > bezskutkowych. Mam pytanie do grupowiczow:
    > 1) Dlaczego przestepstwo kradzieży np: samochodu jest bezskutkowe ?

    A kto twierdzi że przestępstwo kradzieży jest bezskutkowe?
    "kto zabiera w celu przywłaszczenia" - według mnie całkiem skutkowe.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-04 06:17:42
    Od: "JednoSłowo" <j...@z...tlen.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > użytkownik Michał C. - student napisał(a) w wiadomości
    >>

    > A kto twierdzi że przestępstwo kradzieży jest bezskutkowe?
    > "kto zabiera w celu przywłaszczenia" - według mnie całkiem skutkowe.

    "W celu przywlaszczenia" nie wskazuje na skutek, ktory musi nastapic by
    mozna mowic o przestepstwie lub jego typie kwalifikowanym czy
    uprzywilejowanym, ale okresla zamiar sprawcy - a zatem kradziez jednak nie
    jest przestpestwem skutkowym. Skutkowy jest np. udzial w bojce z pobiciem
    smiertelnym, wypadek konikacyjny w wynikiem ktorego jest smierc czlowieka. W
    takich sytuacjach skutek nie jest objety zamiarem sprawcy (gdyby byl, to
    nalezaloby zakwalifikowac jako morderstwo), jest on natomiast pewnym
    nastepstwem przestepstwa, za ktore nie mozna przypisac winy sprawcy.

    Pozdrowienia
    JednoSlowo

  • 4. Data: 2004-12-04 07:43:22
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik JednoSłowo napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > nalezaloby zakwalifikowac jako morderstwo), jest on natomiast pewnym
    > nastepstwem przestępstwa, za ktore nie mozna przypisac winy sprawcy.

    Ja bardziej skupił bym się na słowie "zabiera", gdyż najpierw trzeba to zrobić,
    by mówić w jakim celu zostało to zrobione.
    O tym, że jest to przestępstwo skutkowe decyduje według mnie słowo "zabiera",
    bez zaboru mienia nie ma przestępstwa w formie dokonania.
    Wydaje mi się że mylisz pojęcie przestępstwa skutkowego z przestępstwem
    kwalifikowanym przez skutek. O ile mnie pamięć nie myli, to nie to samo.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-12-04 22:01:19
    Od: "JednoSłowo" <j...@z...tlen.pl>

> [...]
    > Wydaje mi się że mylisz pojęcie przestępstwa skutkowego z przestępstwem
    > kwalifikowanym przez skutek. O ile mnie pamięć nie myli, to nie to samo.

    Ale czy to wtedy nie powoduje, ze kazde przestepstwo popelnione przez
    dzialanie jest skutkowym? Natomiast co do roznicy miedzy skutkowym, a
    kwalifikowanym rzez skutek - tu nie dam glowy, ale wydake mi sie, ze kazde
    kwalifikowane przez skutek jest skutkowe, chodzi tu jedynie o podniesienie
    zagrozenia przy wystapieniu skutku.

    Pozdrowienia
    JednoSłowo

  • 6. Data: 2004-12-05 04:56:23
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > kwalifikowane przez skutek jest skutkowe, chodzi tu jedynie o podniesienie

    Nie każde przestępstwo przez działania jest skutkowe. O ile kojarzę
    przeciwieństwem przestępstw skutkowych są przestępstwa z narażenia. Kto naraża
    ... itd. Choćby sam udział w bójce. Potem ewentualnie tylko surowsza
    odpowiedzialność jest kwalifikowana przez skutek.

    --
    JOHNSON :)