    From: "JednoSłowo" <j...@z...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestepstwo skutkowe i bezskutkowe?
    Date: Sat, 04 Dec 2004 06:17:42 GMT

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:coriml$9r0$1@news.onet.pl...
    > użytkownik Michał C. - student napisał(a) w wiadomości
    >>

    > A kto twierdzi że przestępstwo kradzieży jest bezskutkowe?
    > "kto zabiera w celu przywłaszczenia" - według mnie całkiem skutkowe.

    "W celu przywlaszczenia" nie wskazuje na skutek, ktory musi nastapic by
    mozna mowic o przestepstwie lub jego typie kwalifikowanym czy
    uprzywilejowanym, ale okresla zamiar sprawcy - a zatem kradziez jednak nie
    jest przestpestwem skutkowym. Skutkowy jest np. udzial w bojce z pobiciem
    smiertelnym, wypadek konikacyjny w wynikiem ktorego jest smierc czlowieka. W
    takich sytuacjach skutek nie jest objety zamiarem sprawcy (gdyby byl, to
    nalezaloby zakwalifikowac jako morderstwo), jest on natomiast pewnym
    nastepstwem przestepstwa, za ktore nie mozna przypisac winy sprawcy.

    Pozdrowienia
    JednoSlowo