  • Data: 2002-01-12 18:28:18
    Temat: Przestepstwa internetowe
    Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Czy istnieja jakies organy prawne zajmujace sie przestepstwami dokonywanymi
    w sieci?
    Sprawa dotyczy pewnego czlowieka, ktory od dluzszego czasu z roznych kont
    e-mailowych wysyla mi obrazliwe i wulgarne wiadomosci. Opcja zablokowania
    adresu e-mail jest w tym przypadku niezbyt pomocna. Jest to dla mnie sprawa
    bardzo uciazliwa i meczaca. Prawde mowiac, nie wiem do kogo sie z tym
    zwrocic i czy istnieje w ogole mozliwosc rozwiazania tego problemu.
    Druga kwestia dotyczy podszywania sie pod kogos w internecie. Ta sama osoba,
    o ktorej pisalam wczesniej, wysyla wiadomosci na liste dyskusyjna podpisujac
    sie czyims nickiem i adresem e-mailowym. Korzysta z ogolnie dostepnego w
    internecie programu Anonymus, ktory pozwala wysylac maile wpisujac w sciezce
    nadawcy dowolny adres. Czy istnieja jakies podstawy prawne zabraniajace
    podobnych praktyk? Do kogo moge sie z tym zwrocic? Prosze o pomoc, za ktora
    z gory dziekuje.

    --
    pozdrawiam,
    Elvira