  • 1. Data: 2006-03-25 14:34:18
    Temat: Przesluchanie - policja
    Od: "Tadek" <t...@o...pl>

    Witam

    Czy jezeli ktos dostal wezwanie na policje w celu przesluchania do jednostki
    odleglej od miejsca zamieszkania o ponad 300 km czy moze wnioskowac o
    przesluchanie w komendzie wlasciwej dla miejsca zamieszkania ?

    Czy w razie czego moze ubiegac sie o zwrot kosztow podrozy?

  • 2. Data: 2006-03-25 15:32:37
    Temat: Re: Przesluchanie - policja
    Od: "Easy" <e...@m...NOSPAM.org>

    Użytkownik "Tadek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przesluchanie w komendzie wlasciwej dla miejsca zamieszkania ?
    >
    > Czy w razie czego moze ubiegac sie o zwrot kosztow podrozy?

    co prawda nie jestem szkolona w prawie ;)
    ale mialam podobna sytuacje. Napisalam do temtejszej komendy oprzesluchanie
    mnie w miejscu zamieszkania. Podalam wazne powody i po jakims czasie
    przyszlo wezwanie z Sadu i skladalam zeznania w moim miescie.

    Z tego co wiem DSad zwraca koszty dojazdu pociagiem w 2 klasie.

    Easy

  • 3. Data: 2006-03-25 22:47:41
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    olej ich ze 3 razy, to sami po Ciebie przyjada:)
    Najlepssze sa konfrontacje, trzeba miec mocne nerwy - POLECAM.

  • 4. Data: 2006-03-26 14:52:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tadek [###t...@o...pl.###] napisał:
> [...]
    > wnioskowac o przesluchanie w komendzie wlasciwej dla miejsca
    > zamieszkania ? Czy w razie czego moze ubiegac sie o zwrot kosztow

    A jak się to ma do miejsca Twojego zameldowania? Bo jeśli mieszkasz
    nie tam, gdzie jesteś zameldowany, to powiadom ich pisemnie, ze
    mieszkasz czasowo gdzie indziej. Jeśli natomiast wezwali Cię mimo
    zameldowania tam, gdzie mieszkasz to pewnie celowo to zrobili. Zwrócą
    Ci koszty przejazdu.

  • 5. Data: 2006-03-26 15:13:42
    Od: fourtyniner <4...@f...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > mieszkasz czasowo gdzie indziej. Jeśli natomiast wezwali Cię mimo
    > zameldowania tam, gdzie mieszkasz to pewnie celowo to zrobili. Zwrócą

    A Ty bezceremionialnie odmowisz skadania zeznan, poniewaz moga Cie
    narazic na odpowiedzialnosc karna. I wycieczka bedzie na koszt bucow w
    mundurkach. Pare takich zagrywek pod rzad i powinni zaczac uzywac
    mozgow, a nie formularzy "wezwan" o pieczatek. :-P

  • 6. Data: 2006-03-26 15:41:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    fourtyniner [###4...@f...com.###] napisał:

> [...]
    > mundurkach. Pare takich zagrywek pod rzad i powinni zaczac uzywac
    > mozgow, a nie formularzy "wezwan" o pieczatek. :-P

    Zwłaszcza, jak był świadkiem wypadku drogowego - bo nie zapytałeś
    nawet czego sprawa dotyczy :-)

  • 7. Data: 2006-03-26 15:45:38
    Od: fourtyniner <4...@f...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Zwłaszcza, jak był świadkiem wypadku drogowego - bo nie zapytałeś
    > nawet czego sprawa dotyczy :-)

    A w sprawie wypadku drogowego odmowic zeznan to juz nie mozna?

    A dlaczego buc z mundurku nie moze sam pofatygowac sie do swiadka?

    A moze w ogole wystarczy grzeczny telefon zeby odfiltrowac polowe swiadkow?

    Coz, kto by wymagal umiejetnosci poslugiwania sie telefonem od
    absolwentow szkol magisterskich w Szczytnie?

  • 8. Data: 2006-03-26 16:54:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    fourtyniner [###4...@f...com.###] napisał:

    > A w sprawie wypadku drogowego odmowic zeznan to juz nie mozna?

    Jak się nie jest potencjalnym sprawcą, to nie.

    > A dlaczego buc z mundurku nie może sam pofatygować się do świadka?

    Bo tak stanowi ustawa.

    > A może w ogóle wystarczy grzeczny telefon żeby odfiltrować polowe
    > świadków?

    Nie wystarczy, bowiem w kodeksie napisano, że nie można zapiskami
    zastępować zeznań świadków. Od lat się postuluje zmianę tego.

    > Coz, kto by wymagal umiejetnosci poslugiwania się telefonem od
    > absolwentow szkol magisterskich w Szczytnie?

    A znasz sposób na ustalenie przez telefon w sposób pewny tożsamości
    rozmówcy? Bo reszta była by w miarę prosta.

  • 9. Data: 2006-03-26 17:50:14
    Od: fourtyniner <4...@f...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak się nie jest potencjalnym sprawcą, to nie.

    A kto ma decydowac o tym czy swiadek jest POTENCJALNYM sprawca? A co
    jest jezeli ejst sprawca, ale czegos inego przy okazji?

    eh, panstwo prawa.

    > Bo tak stanowi ustawa.

    Ustawa stanowila tez ze mozna robic posiedzenia sadu z udzialem
    prokuratora w ukryciu przed oskarzonym. Niejaki Kutas G. byl
    oredownikiem tej opcji panstwa prawa. Do kiedy nie przemalowal sie na
    niezawislego.

    > Nie wystarczy, bowiem w kodeksie napisano, że nie można zapiskami
    > zastępować zeznań świadków. Od lat się postuluje zmianę tego.

    Oczywiscie ze nie mozna, Mozna jednak efektywnie zrobic male
    dochodzonko, osiac plewy od ziarn, a dopiero pozniej zabierac sie do
    formalnych przesluchan swiadkow.

    Ale to za trudne do pomyslenia dla magistrow z dyplomami ze Szczytna.

    > A znasz sposób na ustalenie przez telefon w sposób pewny tożsamości
    > rozmówcy? Bo reszta była by w miarę prosta.

    Znam. "Uprzejme zapytanie" to sie nazywa. Zapewniam, ze obywatele
    inaczej reaguja na uprzejmosc policjanta, niz na szczekanie z
    naduzywaniem wezwan.

    Buc od razu stawia swiadka po stronie wrogow i taka otrzymuje reakcje.

  • 10. Data: 2006-03-26 17:53:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "fourtyniner" <4...@f...com> napisał w wiadomości

    > Niejaki Kutas

    Jak nie o mamusi to o tatusiu.
    Spadaj wreszcie ze swoimi problemami rodzinnymi .

    --
    Pzdr
    Leszek